Gå til innhold

Ny pc til 12-14 lapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE (dvn @ 19/11/2003 : 18:34)

Trodde det var stikk motsatt jeg? At en XP2800+ scora mye bedre enn P4 2,6? Eller er jeg veldig utdatert? Var i hvert fall slik før! Og er i grunn veldig fornøyd med min nåværende P4.. aldri hatt problemer, stabil som et fjell! 

 

 

De nye 800 MHz FSB prosessorene sammen med I865PE/I875P med doble minnekanaler har gitt Intel et bra ytelsesløft. Men for all del, kikk på ytelsestester hvis du er usikker.

 

 

har gjort det, og valget faller nok på Athlon XP.

Lenke til kommentar
Sånn, har nå satt opp et nytt utkast av pc'n min: (hvis jeg skal bygge selv :love:)

 

 

Fra Komplett.no

HK: EPoX EP-8RDA3+

CPU: Athlon XP2800+ Barton

HDD: Seaget 7200.7 160GB SATA

Minne: 2stk TwinMOS PC3200 256MB m/Winbond

Skjermkort: PowerColor R9800 PRO 128MB

DVD-brenner: Plextor PX-708A 8x DVD-R

Lydkort: SB Audigy 2

Floppy: Sony MPF-920

Strømforsyning: Enermax 350W Silent Plus

 

 

Fra Microplex.no

Kabinett: Lian Li PC6099B Aluminium

CPU vifte: Swiftech MCX462V u/vifte

GPU kjøler: Zalman Heatpipe ZM80CHP

kjølepasta: Arctic Silver 5

 

 

Kom GJERNE med kommentarer til dette! Er litt usikker på om jeg mangler noen kabler og slike ting, siden dette er første gang jeg skal bygge selv (kanskje!)

 

 

Mvh Eivind

Ser bar ut, men hva med et bedre hk..

F.eks. ASUS A7N8X DELUXE, eller ABIT NF7? :shrug:

Lenke til kommentar
Sånn, har nå satt opp et nytt utkast av pc'n min: (hvis jeg skal bygge selv  :love:)

 

 

Fra Komplett.no

HK: EPoX EP-8RDA3+

CPU: Athlon XP2800+ Barton

HDD: Seaget 7200.7 160GB SATA

Minne: 2stk TwinMOS PC3200 256MB m/Winbond

Skjermkort: PowerColor R9800 PRO 128MB

DVD-brenner: Plextor PX-708A 8x DVD-R

Lydkort: SB Audigy 2

Floppy: Sony MPF-920

Strømforsyning: Enermax 350W Silent Plus

 

 

Fra Microplex.no

Kabinett: Lian Li PC6099B Aluminium

CPU vifte: Swiftech MCX462V u/vifte

GPU kjøler: Zalman Heatpipe ZM80CHP

kjølepasta: Arctic Silver 5

 

 

Kom GJERNE med kommentarer til dette! Er litt usikker på om jeg mangler noen kabler og slike ting, siden dette er første gang jeg skal bygge selv (kanskje!)

 

 

Mvh Eivind

Ser bar ut, men hva med et bedre hk..

F.eks. ASUS A7N8X DELUXE, eller ABIT NF7? :shrug:

*kremt* HK som han har valgt ligger på lik linje med de to som du fåreslo...

Lenke til kommentar

Tilbake til opprinnelig tema: Tror egentlig jeg går for P4 isteden.. Ettersom de nye Barton er MP låst, satser jeg heller på å klokke en P4 2,6 til 3,2 ellerno. Den har også HT, som gir ganske bra ytelse. Tror denne løsningen vil gi bedre ytelse.. men også litt dyrere. Hva mener dere? Ekke lett å få bestemt seg !

Lenke til kommentar

ikke vet jeg, går UANSETT for en AMD, men jeg skal ha XP2800+ da,

men det går an å klokke de låste 2500 og da..

du kan jo egentlig gå for en XP2800+ da, kun noen hundre lapper til, klokker like bra som en XP2500+.

Er ikke selv sikker på om jeg kommer til å klokke i nær fremtid og da syns jeg ikke 300-500kr er så mye ekstra for bedre ytelse :-)

 

edit: pointet var- jeg syns du bør velge AMD

Endret av suzze
Lenke til kommentar
ikke vet jeg, går UANSETT for en AMD, men jeg skal ha XP2800+ da,

men det går an å klokke de låste 2500 og da..

du kan jo egentlig gå for en XP2800+ da, kun noen hundre lapper til, klokker like bra som en XP2500+.

Er ikke selv sikker på om jeg kommer til å klokke i nær fremtid og da syns jeg ikke 300-500kr er så mye ekstra for bedre ytelse :-)

 

edit: pointet var- jeg syns du bør velge AMD

Ja, jeg var først bestemt på å gå for AMD. Vet man fremdeles kan klokke FSB. I de nyeste testene jeg har lest får faktisk P4 bedre ytelse enn Athlon cpu'ene. Og siden disse er mye mer klokkevennlig, lurer jeg nesten på om valget faller på P4. Men skal ikke kjøpe riktig ennå, så får se hvordan prisen utvikler seg, men regner ikke med de største forskjellene.

Lenke til kommentar
ikke vet jeg, går UANSETT for en AMD, men jeg skal ha XP2800+ da,

men det går an å klokke de låste 2500 og da..

du kan jo egentlig gå for en XP2800+ da, kun noen hundre lapper til, klokker like bra som en XP2500+.

Er ikke selv sikker på om jeg kommer til å klokke i nær fremtid og da syns jeg ikke 300-500kr er så mye ekstra for bedre ytelse :-)

 

edit: pointet var- jeg syns du bør velge AMD

Man får hva man betaler for så den signaturen du har skrevet kan du du helle litt salt på og svelge hel med en dårlig samvittighet fordi du har valgt AMD. AMD er tregere, og har kjip bus hastighet. Intel er og blir bedre selv om de koster et par hundringser mer, så er det jo ****** meg verdt det.

 

Når man kjøper pc deler som blir "gamle" så altfor fort fordi utviklingen bare øker og øker, så bør man kjøpe det som er bra der og da. Ikke tenk så mye på at det koster mer, for det er da bedre og sitte med et bredt smil fordi pc'en funker bra enn og sitte og ergre seg fordi man ville spare penger. :woot:

 

AMD er for kjipe nettbutikker som ikke har bedre og stappe i "ferdig pc'ene" sine.

 

Second place is the first looser! :grin:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Ram'en suger og kjøp heller Hd med 2Mb cache. Når du har én stor harddisk på 160Gb med 8Mb cache blir det store mellom lagringsfiler som gjør at ting går tregt. 2Mb cache er tingen :cool:

 

Og så bør du kjøpe et kabinett som har god vifte løsning. Bra kjøling er et must. Og så bør du heller kjøpe Intel fremfor AMD.

Kan du begrunne det med ram'en? Og det med 2mb cache, det er noe jeg aldri har hørt før :shrug: Er det basert på egne erfaringer, eller har du tester å referere til? Alle anbefaler jo 8mb cache nå om dagen (alltid gjort?), selv på < 160GB disker,

Lenke til kommentar
[quote name='dvn' date='22/11/2003 : 19:43'] [quote name='gixxerman' date='22/11/2003 : 19:01'] Ram'en suger og kjøp heller Hd med 2Mb cache. Når du har én stor harddisk på 160Gb med 8Mb cache blir det store mellom lagringsfiler som gjør at ting går tregt. 2Mb cache er tingen  :cool:

Og så bør du kjøpe et kabinett som har god vifte løsning. Bra kjøling er et must. Og så bør du heller kjøpe Intel fremfor AMD. [/quote]
Kan du begrunne det med ram'en? Og det med 2mb cache, det er noe jeg aldri har hørt før :shrug: Er det basert på egne erfaringer, eller har du tester å referere til? Alle anbefaler jo 8mb cache nå om dagen (alltid gjort?), selv på < 160GB disker, [/quote]
Har ingen tester for hånden nå, men jeg kan sikkert fikse om du absolutt trenger, hehe... Men en annen ting jeg også vil si litt om. Velg heller 2x80Gb Hd i Raid, enn 1x 160Gb Hd. Alle som har brukt en pc litt vet at det én eller annen gang skjer et aller annet fuck med den. Hva om driten din kræsjer og du ikke har noe Image av Hd'en din...?? Da får du se her-------> Format C:\ :lol:

Fatter ikke de som kjøper 250Gb Hd'er. Store trege beist har jeg og si om den saken :nice: Hvor mye porr er det de trenger egentlig .. ? :woot:
Lenke til kommentar
Ram'en suger og kjøp heller Hd med 2Mb cache. Når du har én stor harddisk på 160Gb med 8Mb cache blir det store mellom lagringsfiler som gjør at ting går tregt. 2Mb cache er tingen  :cool:

 

Og så bør du kjøpe et kabinett som har god vifte løsning. Bra kjøling er et must. Og så bør du heller kjøpe Intel fremfor AMD.

argumentasjonen din gixxerman er jo helt på trynet, hva tenker du egentlig med??? :lol::lol:

du kan jo ikke vise til noe som helst, du kommer jo bare med vanvittig dumme påstander som du ikke utdyper eller forklarer...

her er utdrag fra snekkern's minnetest:

 

TEST 14:

 

TwinMos 3200 m/Winbond. Cas: 2-6-3-3

400 mhz . sisoft: 4816/4778.

Høyeste hastighet ved 2,8 volt og Cas 2,5-8-3-3.

450 mhz sisoft: 5395/5450

 

+ pris, rask, bra klokkeegenskaper.

- ingen.

 

les alt her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=131819

 

edit: kan finne andre tester til deg å hvis du ikke er overbevist :lol::lol:

Endret av suzze
Lenke til kommentar

Fatter ikke de som kjøper 250Gb Hd'er. Store trege beist har jeg og si om den saken  :nice: Hvor mye porr er det de trenger egentlig .. ?  :woot:

 

Fordi de trenger plass? Og min 200 GB WD 8MB Cache er faktsk mye raskere en min 80GB WD 2MB Cache... So, shut the f... up! Det der er bare bullshit...

 

PS! TwinMOS er bra :p

 

PPS! Har du noen gang hørt om filmer? Og folk som ikke gidder på bruke CD'er?

For da er iSO er en fin ting å ha...

 

gixxerman+peiling= :thumbdown:

Kommer her å disser og så har han pakke-pc " :thumbs: "

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...