Gå til innhold

Minimum med kalorier


Anbefalte innlegg

Mann, 180, 80kg

 

For å prøve å hjelpe meg til å holde struktur bruker jeg MyFitnessPal til å logge alt jeg spiser. I tillegg legger jeg inn treningsøkter.

 

I utgangspunktet er den satt opp til 1500 kalorier om dagen, og da skal jeg sakte men sikkert gå ned i vekt. 

 

Jeg har også hørt at kroppen bør ha et minimum av kalorier hver dag. Nå har jeg spist dagens 1500 kalorier og er god og mett. Men hva med de 1000 jeg forbrant på å jogge en langtur? Må jeg kompensere for dem, eller kan jeg bare sette meg ned og være happy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mann, 180, 80kg

 

For å prøve å hjelpe meg til å holde struktur bruker jeg MyFitnessPal til å logge alt jeg spiser. I tillegg legger jeg inn treningsøkter.

 

I utgangspunktet er den satt opp til 1500 kalorier om dagen, og da skal jeg sakte men sikkert gå ned i vekt. 

 

Jeg har også hørt at kroppen bør ha et minimum av kalorier hver dag. Nå har jeg spist dagens 1500 kalorier og er god og mett. Men hva med de 1000 jeg forbrant på å jogge en langtur? Må jeg kompensere for dem, eller kan jeg bare sette meg ned og være happy?

Du vil bare gå raskere ned i vekt om du ikke kompenserer for joggeturen. Kommer jo helt an på hva målene dine er.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ned i vekt for en hver pris. Litt fett vekk, litt muskler på plass. Så spørsmålet blir vel da egentlig om jeg trenger å spise litt ekstra for å opprettholde muskelatur etter en sånn økt. I teorien kan man jo droppe helt å spise, men det forstår alle ikke er sunt. Altså trenger man et minimum av kalorier. Er det minimumet høyere når man også trener, eller kan man ligge på 1500/dagen selv om det går med 1000 kalorier på treningsøktene.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ned i vekt for en hver pris. Litt fett vekk, litt muskler på plass. Så spørsmålet blir vel da egentlig om jeg trenger å spise litt ekstra for å opprettholde muskelatur etter en sånn økt. I teorien kan man jo droppe helt å spise, men det forstår alle ikke er sunt. Altså trenger man et minimum av kalorier. Er det minimumet høyere når man også trener, eller kan man ligge på 1500/dagen selv om det går med 1000 kalorier på treningsøktene.

Med de målene ville jeg definitivt lagt meg noe høyere. Du trenger egentlig et lite underskudd på rundt 500kcal. Litt avhengig av hvor fort du ønsker å gå ned. For å beholde muskelmasse må du innta 2-2,5g protein per kg muskelmasse. Hos deg vil det være ca 130-150g. Optimalt sett driver du med god styrketrening også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...