Gå til innhold

Alvorlig problem etter systemgjenoppretting


Anbefalte innlegg

Jeg gjenopprettet systemet mitt til ca. en uke tilbake i tid på grunn av problemer med Real Jukebox. Da jeg startet PCen etter systemgjenopprettingen fikk jeg ikke opp det vanlige vinduet der det står litt info om gjenopprettingen. Hver gang jeg starter PCen bruker den et par minutter fra skrivebordet vises til oppgavelinjen vises. Dersom jeg åpner hendelseslisten i Windows finner jeg disse feilmeldingene under System:

 

- Tjenesten SYMTDI kan ikke startes på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil.

- Tjenesten DHSP Client er avhengig av tjenesten SYMTDI, som ikke kunne startes på grunn av feilen. Systemet finner ikke angitt fil.

- Tjenesten SAVRTPEL kan ikke startes på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil.

- Tjenesten ScriptBlocking Service kan ikke startes på grunn av følgende feil:Systemet finner ikke angitt bane.

 

Kilden til feilene er Service Control Manager.

 

Dersom jeg prøver å starte systemgjenoppretting kommer jeg ikke inn. Jeg for derfor ikke angret systemgjenopprettingen.

 

Har også prøvd å reparere via Windows XP-CDen, men det forstod jeg ingenting av.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare en ting å si: sysgjennoppretting er etter min mening kun brukbar til en ting, og det er å få en krasjet pc opp å kjøre såpass at man får tatt backup av de dataene man har behov for, for så å formatere hele smørja og sette alt inn på nytt fra grunnen av.

Du vil i 90%(ihvertfall) av tilfellene få problemer pga. prog/drivere som er innstallert etter gjennopprettingspunktet. Det er ingenting som et nyinnstallert os. ( I windowsverdenen ihvertfall) Det med reparasjonsinnstallering er ikke særlig mye bedre, det funker i noen tilfeller, men ikke altid. Det gamle rådet med å jevnlig ta backup, er viktig. Blir det store problemer, såpass at man ikke engang kommer inn i sikkermodus, er det egentlig bare å formatere som gjelder for å få alt skikkeløig på plass. Hvis du har Drive image kan du lage en image av en fersk innst, og kjøre den inn på nytt hvis det skjærer seg, tar 5-10 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...