Gå til innhold

Problemer med min Dell Inspiron 8200!


sxxxe83

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 8200, som tilsynelatende fungerte helt bra, men da jeg kom hjem fra jobb i dag så funka ikke mp3 i winamp,

fikk opp feilmeldingen:

 

Directsound output v.2.2.6 error

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078

 

Dette skjedde helt uten videre, noe jeg syns var merkverdig, lasta ned drivere fra dell.no`s nedlastings side, installerte driverne uten at det hjalp,

i device manager er det ingen tegn til noen komplikasjoner, altså det er ingen gule utropstegn der, men klikker jeg på "legacy audio drivers" så står det

 

"This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

 

Under properties er det kun et blankt vindu..

 

I "My computer", "control panel", "sounds and audio devices" og under audio, så kan jeg ikke velge ut noen av devicene... Merkelig dette her..

 

Skal prøve å slette hvis jeg kan og installere på nytt..

 

Håper noen har et tips eller to til hvordan dette kan ordnes..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis det ikke funker så kan det være lurt å formatere og legge inn windows på nytt.

ingenting er som en fresh install :D

Veit, men har IKKE lyst... Formaterte og installerte på nytt for ca 2 uker siden... pga noen eicon diva isdn usb problemer, + noen problemer med sp1... Huff, er ikke motivert for en fresh install.. veit at det er den beste løsningen, hvis ikke annet hjelper, men er bare det at på den bærbare, så er det installert så sinnsykt masse forskjellige programmer osv, siden jeg hadde regnet med at slikt ikke skjer, og jeg da kan ta det med ro mht, slike feil.. Dette er liksom bruks PC`n.. den stasjonære er kun film server..

 

huff, huff.. Men hvis ingen andre gode forslag kommer opp blir jeg nok nødt til å installere på nytt....

Lenke til kommentar
Hei!

 

Hvis du har integrert lydkort, så prøv å installere driveren på nytt (det fulgte med en cd med drivere til hovedkortet ditt) Fjern driveren først. Dette her hjulpet meg

 

Hilsen BIG BOY :woot:

Lydkortet er integrert ja, tror jeg :) ..

Problemet er jo det at det ikke gikk ann å avinstallere i fra device manager, siden det ikke var oppført der det sto under "sound video and game controllers" Crystal WDM audio codec"... har sliti med dette problemet i et par dager, men ta fa.. meg i ræ.. og hell..... på at når jeg kikka innom der akkurat nå, så stod det et gult utropstegn der, på intel AC97 audio drivers, el noe... HAR IKKE STÅTT der før... Sat.. altså detta var rart... Fikk fiksa det nå ja, ikke noe problem, bare å update drivers, og de nyeste driverne... .. huff huff... merkelige greier...

 

Men takk for bryet med å komme med forslag da...

Lenke til kommentar

Har du bare problem med winamp eller funker lyden i andre program?

 

Du fikser ikke directsound problemet med å innstalere dirveren på nytt, dette fordi directsound driveren ikke er direkte koblet til lyd driveren.

 

Har du innstalert Nimocodepack eller noen av disse?

Directsound driveren er egentlig koblet til ActiveX (tror jeg), og ved å innstalere Nimocodepack på nytt, og pass på at du velger at directsound drivere skal innstalere på nytt. Du kan også kjøre DirectX diagnostics, klikk kjør..skriv cmd..i dos vinduet skriver du dxdiag...her kjører du test sound for å se om det er noen problem med driveren. Hvis du ikke har innstalert directX 9 så kan du oppdatere til denne versionen. Burde fikse problemene dine (håper jeg)

 

Lerun :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...