Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei Rolf!

Kjempefint bilde! Fint utsnitt og eksponering med flotte høstfarger. Det er til å få hjemlengsel av :-). Her gikk jeg på realskolen en gang i tiden.

Kanskje en tur til Berger Museum også på planen din framover?

Ha en fin dag!

Mvh, Jon

Hei Jon

Berger og Fossekleiva er besøkt to ganger i sommer. Like hyggelig hver gang :)

Mvh. Rolf

 

 

Endret av JonHa
Lenke til kommentar

Hei igjen Rolf,

 

Du verden, to ganger til Berger Museum! - glemte du kameraet? Du kan da ikke holde meg på pinebenken så lenge .. her på andre siden av dammen og nesten andre siden av et kontinent. Når jeg ser på kvaliteten du har på bildene dine er jeg sikker på at du har noen meget gode som tåler å vises fram :-) :-)

 

 

Angående Svelvikstrømmen så har jeg funnet en god og interessant historie i Svelvikportalen som forteller Svelvikstrømmens historie helt tilbake til ca år 1400:

 

http://svelvikportalen.no/tremeny/om_svelvik_1/historie/svelvikstrommen/

 

 

Ellers kan også meldes at Wikipedia nevner Svelvikstrømmen som den nest sterkeste tidevannsstrømmen i landet. Etter alle de mudringsprosjektene igjennom tidene og hvor den nå etter siste mudring har havnet på en dybde av 12 meter, regner jeg med at strømmen har roet seg noe ned mot hva den en gan var da skip kunne vente opptil 6 uken før det var trygt å seile igjennom.

 

 

Mvh, Jon

Lenke til kommentar

Hei igjen Rolf,

 

Du verden, to ganger til Berger Museum! - glemte du kameraet? Du kan da ikke holde meg på pinebenken så lenge .. her på andre siden av dammen og nesten andre siden av et kontinent. Når jeg ser på kvaliteten du har på bildene dine er jeg sikker på at du har noen meget gode som tåler å vises fram :-) :-)

 

 

Angående Svelvikstrømmen så har jeg funnet en god og interessant historie i Svelvikportalen som forteller Svelvikstrømmens historie helt tilbake til ca år 1400:

 

http://svelvikportalen.no/tremeny/om_svelvik_1/historie/svelvikstrommen/

 

 

Ellers kan også meldes at Wikipedia nevner Svelvikstrømmen som den nest sterkeste tidevannsstrømmen i landet. Etter alle de mudringsprosjektene igjennom tidene og hvor den nå etter siste mudring har havnet på en dybde av 12 meter, regner jeg med at strømmen har roet seg noe ned mot hva den en gan var da skip kunne vente opptil 6 uken før det var trygt å seile igjennom.

 

 

Mvh, Jon

 

Det ble ikke så mange bra bilder derfra i sommer, så mest på utstillingene og omgivelsene.

Veldig artig å lese fra "Svelvikportalen".

Mvh. Rolf

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...