Gå til innhold

Vurdering og tips til oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Først og fremst vil jeg takke alle her inne for tips og hjelp når pc'en ble bygget for 3 år siden. Jeg har vært strålende fornøyd med alt som ble anbefalt.

 

Når det er sagt så har faktisk 3 år kommet og gått i en heidundrandes fart og jeg satt og tenkte på om man kanskje skulle unne seg noen oppdateringer snart.

 

Jeg vil vektlegge at jeg i utgangspunktet ikke har noen spesielle krav i dag, men jeg vil gjerne høre fra folk som er litt mer oppdaterte på hva som finnes av deler på markedet i dag om det finnes noen oppgraderinger til mine komponenter som er verdt innvesteringen.

 

Nåværende oppsett:

 

Tower: Fractal Design R4

 

Prosessor: Intel i5 3570K

GPU: Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB

Strømforsyning: Corsair HX650W

RAM: 8GB Corsair XMS3 1600mhz

Hovedkort: Asus P8Z77-V

Lagring: Samsung 830 128GB Seagate 1TB 7200rpm

 

 

Ingenting er overklokket og det er egentlig ikke noe jeg har noen planer om heller, selv om det er trivelig å ha muligheten om jeg skulle ønske å sette meg inn i det. Håper på å høre tilbake fra noen av dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 2x BenQ GL2450HM.

 

Det går mest i spill. Jeg har aldri vært den som er avhengig av å kjøre max fps på ultra settings så tanken var egentlig bare å høre om det fantes noen prisverdige alternativer der ute i forhold til litt "fremtidssikring".

 

Dette har vært den første pc'en jeg har hatt som jeg har bygget til gode specs uten å "spare inn" på saker, så har vært utrolig deilig å gi beng i systemkrav de siste årene og kunne kjøre det jeg har ønsket.

 

En ting jeg gjerne kunne tatt en anbefaling på er ny strømforsyning. Den jeg har har Corsair sin "fuglekvittring" og jeg orket ikke ta bryet med å bytte den når jeg bygde pc'en da dustin hadde lang leveringstid på sitt lager.

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Det eneste jeg ser for meg som oppgraderinger her måtte være ett nytt skjermkort. Ett GTX 970 eller R9 390 burde gi 35% bedre ytelse iallfall. Men hvis ikke du sliter med lav FPS og heller ikke føler du må skru på mer eye-candy så er jo 7970 helt OK fortsatt.

 

Videre ville jeg kanskje vurdert en større SSD.

 

Og selvsagt en OK CPU kjøler og overklokket :) Du kan også vurdere de-lid - gjør underverker på Ivy og Haswell prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...