Gå til innhold

Matplan for min syke kjæreste som er alenemor


Datalars

Anbefalte innlegg

Hei,
kort om situasjonen. Kjæresten min har sykdommen MS (multippel sklerose) og er alenemor til en 8 år gammel jente. Vi er kjærester, men møtes når hun har barnefri. Hverdagene hennes er tunge og hun sliter veldig med å få ting til og gå rundt.

 

Min plan er å ta hver onsdag fri for å komme hjem til henne i arbeidstiden og gjøre unna husarbeid. I tillegg skal jeg lage "matpakker" for hele uken til jenta hennes så hun slipper å tenke på det.

 

Ser for meg en boks merket med f.eks. "mandag" som inneholder frokost, matpakken til skolen, middagen og kveldsmaten. Slik at min kjære kan bare ta ut dagens boks og lett gi barnet sitt dagens mat.

 

Jeg er full av pågangsmot, men fattig på kreativitet. Kombinert med at 8-åringen "ikke liker" noe annet en tomatsuppe, blir det litt vanskelig.

Har dere forslag til hva jeg kan lage i disse matboksene?

 

Hilsen håpløs mann!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanke: du kan ikke lage matpakke med niste som holder seg hele uka. Brødet vil tørke eller mugne, osten vil svette, osv.

 

Noe det samme med middagsmat. Hva med å sørge for at matpakken inneholder alle råstoffer? Tips til retter som kan bli godkjent: pasta med mild tomatsaus (bruk litt fløte, gjerne også kokosmed kokosmelk. Små kjøttboller i.

Fiskebilde med hjemmelaget hvor saus, stekt fles k og revet gulrot med bittelitt appelsinjuice i.

 

Pizzadeig kan lages til halvferdige bunner på forhånd og fryses rå, det samme kan du gjøre med pizzasaus og revet ost. En frossen, ikke- hevet bunn tiner seg ferdig på kjøkkenbenken i løpet av en formiddag.

Endret av Mamamia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...