Gå til innhold

Ganske irriterende !

diskey

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Ville bare meddele litt erfaringer jeg har gjort i det siste.

Byttet for en måned siden ut mitt gamle GW GF2pro 64mb kort med et Gamecube 9600pro 128mb kort (med standard ati klokkeverdier).

Etter ca. en mnd bruk med det nye kortet ble jeg møkka lei av faktumet at det faktisk flimrer som bare det når kortet kjører på sine orginale klokkeverdier. Noen ganger slo skjermen seg faktisk av også fordi belastningen tilsynelatende ble for stor. Dette vitner så sinnsykt om dårlig kvalitet at det er helt kvalmt. Prøvde forøvrig å klokke opp kortet litt forsiktig også men dere kan jo tenke dere ossen det gikk! :gretten:

Har nå sendt kortet tilbake til Multicom for testing, men det forrundrer meg ikke om flimret er på alle gamecube korta.

Så satt jeg inn mitt gamle GF2 kort igjen og tenkte for morro skyld at jeg skulle teste Max Payne 2 med samme instillingene som 9600pro kortet. Det vil si oppløsning på 1280x1024x32 med alle video-instillinger på max.

Ble litt forundra faktisk. Alt gikk helt glatt. det var ikke anntydninger til hakking, ikke i animasjoner og videoklipp en gang. Det er jo et dx8 kort så noen få effekter som flammer og skarphet på kanter var litt dårligere. Men anyway syns jeg det var skuffende at de to kortene var så lite forskjellige på ytelse.

Nå hadde jeg riktignok klokka gf2 kortet, rammen kjørte på 400 og lot seg klokke opp 480 :) heh på 9600 er jo rammen klokka til 300 ..også ganske skuffende. Gamecube kortet kresja på 305 heh, coren på gf2 lot seg også klokke opp fra 200 til 280.

Til slutt kan jeg også legge til at jeg husker at jeg betalte ca. 1400 kr for GF2 kortet for 2 år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du overklokket skjermkortet kan du si takk og farvel til garantien...butikkene har visst egne metoder for å finne ut maks. hastighet kortet er blitt brukt på... :shrug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...