Gå til innhold

Rotet til sesjon del 1 noen andre muligheter for å gå videre?


Gjest bruker-384291

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-384291

så nå har det seg sånn at jeg klarte å rote til motivasjons-spørsmålene på sesjon del 1, som nok var grunnen til at jeg ikke kom videre til sesjon 2. Dette er noe jeg angrer stort på akkurat nå. Fins det absolutt noen som helst måte for meg til å ta sesjon 1 om igjen eller komme videre til sesjon 2 på eller i ihvertfall kan ta noen som helst for utdannelse i forsvaret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesjon kan du ikke få tatt på, dessverre. Hadde ringt Forsvaret personell- og vernepliktsenter (03003 mener jeg at er nummeret). Men du må vel mest sannsynlig sende inn en skriftlig klage for å få komme på sesjon 2. 

Ta en telefon og hør hvordan du skal gå frem.

 

Motivasjon er ikke en avgjørende grunn til at man ikke blir kalt inn. Må være en annen grunn, ring så vil du mest sannsynlig få vite grunnen.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

så nå har det seg sånn at jeg klarte å rote til motivasjons-spørsmålene på sesjon del 1, som nok var grunnen til at jeg ikke kom videre til sesjon 2. Dette er noe jeg angrer stort på akkurat nå. Fins det absolutt noen som helst måte for meg til å ta sesjon 1 om igjen eller komme videre til sesjon 2 på eller i ihvertfall kan ta noen som helst for utdannelse i forsvaret?

Har hørt om folk som har fått komme til sesjon del 2 selv om de "rota til" del 1, men nå om dagen er det så himla mange motiverte søkere. Som toy_man sier: ring FPVS - det verste som kan skje er jo at du får et nei :) ingenting å tape
Lenke til kommentar

Det er jo bare å søke en av befalsutdanningnene. Hvis karakterene dine er greie nok blir du innkalt.

Godt poeng. Sjø, luft og HV gir dessuten mulighet til å gjøre befalsskolen i løpet av førstegangstjenesten. Skole et halvt år - med et halvt års plikt (UB-korporal) etterpå, om du synes det er "forgæli" å bruke to år i grønt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Rota til sesjon del 1, med at jeg skrev 1 på karakterene fra ungdomskolen fordi jeg var for lat til å finne fram vitnemålet. Fikk ordna det opp etter 9 månder med venting, fram og tilbake med papirer og alt mulig dritt, men var verdt det for jeg reiser inn om 3 uker :)

Så anbefaler å sende inn skriftlig brev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...