Gå til innhold

Hvilken divisjon burde jeg starte på?


sony23

Anbefalte innlegg

Er en tidligere kretsspiller, som ikke har spillt ordentlig fotball på flere år. Det skal sies at jeg spiller løkkefotball noen gang i uka, men varierer veldig. Slik tilstanden er nå, er kondisjonen relativt ok. Den trenger mye trening, men vil komme av seg selv når jeg først starter. Selvfølgelig er også teknikken og balllfølelsen osv litt dødt, men vil sikkert returnere etter hvert.

 

Er usikker på om jeg bør hoppe direkte i 5.div ellers ta et år i 6 div. Planen er uansett å bytte til et fjerdedivisjon lag året etter.

 

Har dere tanker om hvilken divisjon jeg bør starte i og er forskjellen stor i mellom?

 

Gutt 21 Oslo

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette er et veldig åpent spørsmål. "Tidligere kretsspiller" kan bety så mangt. F. eks hvilken krets, hvor lenge var du kretsspiller, hvor lenge siden er det osv? Det avhenger jo også en del på hvor ivrig du ønsker å være (mtp antall treninger i uka). Jeg har selv vært kretsspiller i ungdommen og kunne trolig spilt en del høyere enn jeg gjør nå om jeg hadde vedlikeholdt "kunsten" med flere treninger i uka siden den tid, men interesse, tid osv har gjort at jeg har landa i 7. nå. 

 

Det du kan forsøke før du binder deg til et lag er å spørre om å få være med på trening (du trenger jo ikke si noe om intensjonen din) med et lag i både 5. og 6. divisjon og se hvor godt du henger med. Ettersom det er mange år siden sist du har spilt noe særlig fotball kan det jo tenkes at selv det kan bli litt tøft i starten, men så viser det seg kanskje etter et halvt års tid at gamle kunster kommer tilbake og du kunne klart deg greit i 4. Man må nesten prøve det selv og ikke minst finne ut hvor mye innsats man er villig til å legge i det. Er du ikke interessert i mer enn en trening i uka er neppe 4. divisjon for deg uansett hvor god du er ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...