Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Regnskap: Jeg får ikke bokføring til regnskapsavslutningen til å stemme, noe som kan hjelpe meg med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke akkurat noen ekspert på dette, men jeg tar faget dette semesteret så kan i alle fall dele mine observasjoner og tanker også får vi se om det blir noen nytte.

 

Det første jeg legger merke til er at 1580 Avsetning til fordringer består av innestående saldo på -82 000,- samt at du legger til -13 000,-. I summen ser det derimot ut som om du har glemt et minustegn.

 

Det andre jeg legger merke til er at du har valgt å avskrive 276 489,- på konto 1200 Maskiner. Den samme summen fikk jeg ved å ta 2 575 000*0,80^10.

Selv ville jeg tatt 2 575 000 * 0,20 for å få 515 000,-. Deretter delt dette på 2 (siden maskinen ble anskaffet 1.juli, dermed skal maskinen bare avskrives for et halvt år hvis jeg ikke tar helt feil). Dermed vil det være en avskrivning på 257 500,-. Nå er det sent på kvelden, så ikke skyt meg om jeg har blingsa helt med tankemåten her :-)

 

Ellers kan jeg ikke se noe annet jeg reagererer på. Håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar

Godt å høre at det hjalp!

 

Tror også jeg fant den siste feilen om du ikke allerede har funnet den.

8300 Betalbar skatt har en innestående saldo på - 9500,-. Du debiterer med 265 000,- og har skrevet 275 000,- som sum. Ser ut som de mystiske 19 000,- ligger her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...