Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta et ekstra fag på Bjørknes etter vgs


Anbefalte innlegg

Når jeg er ferdig med videregående har jeg et halvt år fri før jeg begynner i militæret. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bruke det halvåret til å kanskje ta et par ekstra fag som privatist som kunne vært gunstig for meg i fremtiden. Jeg går SSØ (språk, samfunn, økonomi) på skolen, og det var derfor ikke nødvendig for meg å fortsette med matte i tredjeklasse selv om jeg bare hadde S1 matte i andre klasse. Ergo har jeg ikke fordypning i noen realfag, hvor jeg valgte å fokusere på språkfag. Jeg kunne kanskje tenkt meg å ta S2 matte på Bjørknes i og med at det er så mange studier som krever R1 matte eller S1+S2 fra videregående. Men problemet er da, vil S2 da komme på andregangsvitnemålet mitt? Og finnes det noe maksimumgrense for hvor mange fag man kan ha stående på vitnemålet? Jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Håper på svar! 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har fortsatt et førstegangsvitnemål om man tar opp fag etter videregående, men de fagene man tar opp etter videregående kommer kun på ordinært vitnemål. 

 

Det er ikke noen maksgrense for hvor mange fag du kan ha på vitnemålet ditt.

S2 vil komme på ordinært vitnemål om du tar dette opp etter at du er ferdig med det ordinære løpet i den videregående skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...