Gå til innhold

sapphire r9800 vs 9800 pro og hercules r 9800


Mekkeren

Anbefalte innlegg

er det store forskjeller på disse skjermkortene her: ?

 

pris i prisguide: ram:

 

Sapphire Raedon 9800 ca 2350.-kr 128mb

Sapphire Raedon 9800 pro ca 2999.-kr 128mb

Sapphire raedon 9800xt ca 5.000.-kr 256mb

hercules 3d prophet 9800 ca 2594.-kr 128mb

Hercules 3d Prophet 9800 pro ca 3.538.-kr 128mb

 

vil det bli store forskjeller i Ytelse på disse? jeg vil ha et kort som holder noen år

og helt minst mulig feil med. hadde ikke tenkt og klokke det...

 

Raedon 9800 til 2.300.-kr frister en del. men får jeg mer for pengene ved og kjøpe pro utgaven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Sapphire 9800 NP og har med standard kjøling klokket det til pro hastighet på VPU'n.

 

Jeg har 3.3 ns minne på mitt kort, så jeg klarer bare å klokke det til 324mhz ifølge Rage 3D.

 

Ellers vil jeg sterkt anbefale Sapphire. Jeg er utrolig fornøyd med det. Avinstallerte det gamle kortet (drivere + hardware), stappa inn det nye kortet, la inn de nyeste driverne og vips, funka som et olja lyn.

 

Star Wars Galaxies fikk nytt liv i forhold til mitt gamle 3d kort, Gainward Geforce 3 Ti 200.

 

Ilshenar

Lenke til kommentar
Jeg har hercules radeon 9800 pro som jeg synes er veldig bra, meget bra ytelse også, kult utseende får man også med på kjøpet...

og fin innpakning.. ;)

 

har du litt extra penger kjøp hercules 9800pro, ellers kjøper du sapphire 9800pro.. jeg hadde gått for Hercules..

 

det XT kortet til 5000 hadde jeg aldri kjøpt.. kun hvis jeg hadde vunnet i lotto..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Jeg har hercules radeon 9800 pro som jeg synes er veldig bra, meget bra ytelse også, kult utseende får man også med på kjøpet...

og fin innpakning.. ;)

 

har du litt extra penger kjøp hercules 9800pro, ellers kjøper du sapphire 9800pro.. jeg hadde gått for Hercules..

 

det XT kortet til 5000 hadde jeg aldri kjøpt.. kun hvis jeg hadde vunnet i lotto..

ok, jeg liker også veldig godt hercules. har selv et gammelt et, og har ikke hatt noe tull med det... men jeg syns da at rundt 2-2.500.-kr for et skjermkort holder også altså! så sapphire virker jo litt billigere da... jaja.

 

men det jeg egentlig lurte på var om forskjellene på f.eks 3d marks er store ved kjøpe av et raedon 9800 non-pro istefor et pro kort da..

Lenke til kommentar

Kjøp Hercules 9800PRO dersom du har råd. Det finnes masse annet i verden du kan spare penger på istedet...

 

Hercules har fordelen av kjøleribber på minnet... kan klokkes LANGT over standard PRO (se sign).

 

EDIT: Har forresten aldri skjønt poenget mitt med flott utseendet på skjermkortet. Det eneste man ser er jo kanten på kortet uansett. Men det selger vel mer...

Synd at Hercules kommer med LED-vifte. Blir ikke akkurat kjøligere av å ha LED der... idiotisk - men et VELDIG bra kort uansett.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Hercules sin vifte og ATi's standard vifte, er at Hercules sin er lagd i bronsje, mens ATi's er lagd i aluminium. I tillegg er Hercules sin vifte mye mer effektiv.

 

Vifta på mitt PowerColor 9800pro kort gikk for litt siden i stykker, så jeg kjøpte meg en Vantec Iceberg 4 vifte til det nye kortet jeg får i retur. Iceberg vifta ser i allefall litt mer effektiv ut en Hercules sin vifte..

 

 

Det forrige kortet fikk jeg klokket opp i 442/360 før vifta røyk, så PowerColor er ikke så ille :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...