Gå til innhold

Gaming laptop til rundt 13-15k


Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en gaming PC igjen etter at min stasjonære gikk til helvete.

 

Nå som jeg er litt her og der trenger jeg "desverre" en bærbar.

 

Hva anbefaler folk av bærbare gaming pc-er? Trenger ikke å være noen versting, bare den fortsatt kan dra spill etter 4-5 år så er jeg fornøyd.

 

Har sett på noen:

https://www.komplett.no/product/848708/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-g751jt-173-full-hd-matt-g-sync#reviews

 

https://www.komplett.no/product/847527/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/msi-ge72-173-full-hd

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/17-18-tommer/asus-g751jt-t7128h/215802.3004/?gclid=CjwKEAjw7uKwBRDUlJvRo-z6rgMSJACbmSBh8DN17nIthQU524JakYUTWBOoMXSYHlzjwtFt4IMQ4xoCeVfw_wcB

 

https://www.komplett.no/product/835624/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/msi-gt72-173-full-hd

 

Vet det er litt pris og spec forskjell på de jeg har nevnt, sett mest på Asus G751JT-T7128 og MSI GT72 2QD-651NE

 

Takk for all hjelp og svar :)

Endret av xMaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En laptop klarer sjelden å dra nye spill på høy grafikk etter 4-5 år, spesiellt siden man ikke kan oppgradere skjermkort. De du har sett på er gode de, MSI er vel kjent for å ha bra laptoper for tiden. De to nederste er den samme PC'en, som er den jeg hadde valgt. MPX selger bare til bedrifter.

Lenke til kommentar

En laptop klarer sjelden å dra nye spill på høy grafikk etter 4-5 år, spesiellt siden man ikke kan oppgradere skjermkort. De du har sett på er gode de, MSI er vel kjent for å ha bra laptoper for tiden. De to nederste er den samme PC'en, som er den jeg hadde valgt. MPX selger bare til bedrifter.

Blir nok ikke 4-5 år, hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt meg en stasjonær. Men akkurat nå passer laptop meg, la oss si 3 år så bør vel en PC til 15k klare å holde seg?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Det er jo mye mer for pengene siden den som er lik koster 15.500,-. Har ikke noe å si om den er brukt da du bare kan reinstallere OS fra recoverypartisjonen og slette alt av ting som eventuellt ligger der, hardware bør ikke gå istykker på 6mnd. Du har samme garantier som når du kjøper en ny, men du må jo ha kvittering. Hvis dette er fra en random person på Finn.no så hadde jeg vært litt mer i tvil, men stoler du på personen og får kvittering så har det ingenting å si om den er brukt. 12.000,- er en fin pris.

Lenke til kommentar

Nå valgte jeg å bare kommentere på modellene som ble linket til, jeg er ikke så erfaren med nye gaminglaptoper i bruk så jeg ser ikke på annet en spesifikasjoner og produsent.

 

Kushan blir ofte anbefalt og er visst mye for pengene. Hvis man skal anbefale en maskin "på det sterkeste" så bør man ha brukt maskinen selv, eventuellt lese masse tester og sammenlikne. Jeg anbefaler dog å alltid gå for stasjonær til spilling da man ofte får mer ytelse pr. krone og man har mulighet til å oppgradere hjertet i en spillmaskin, skjermkortet :)

Lenke til kommentar

Evig diskusjon om laptop vs stasjonær. Jeg vet jo at stasjonær er best for penga, men som sagt så er det meget begrensende med tanke på spilling på ferier, hos kamerater etc.

 

Vil jo brukes 90% hjemme, men da har jeg egen skjerm og tastatur uansett.

 

Er ikke opptatt av å spille alt på god grafikk etc, og derfor jeg tar meg råd til å velge bærbar tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er jo mye mer for pengene siden den som er lik koster 15.500,-. Har ikke noe å si om den er brukt da du bare kan reinstallere OS fra recoverypartisjonen og slette alt av ting som eventuellt ligger der, hardware bør ikke gå istykker på 6mnd. Du har samme garantier som når du kjøper en ny, men du må jo ha kvittering. Hvis dette er fra en random person på Finn.no så hadde jeg vært litt mer i tvil, men stoler du på personen og får kvittering så har det ingenting å si om den er brukt. 12.000,- er en fin pris.

Ingen anelse hvem han er, er fra et annet forum. Det blir isåfall å møte han for å gjøre handelen, følger med kvittering og garanti.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...