Gå til innhold

Anker Brygge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slett ikke verst av meg å kjenne igjen Svolvær før jeg leste tittel og tekst enda det bare ble noen minutter der under hurtigruteturen for over 9 år siden.

Fint komponert, men jeg er litt inne på tanken av å fjerne glippa utenfor det hvite huset til venstre og samtidig få med det runde elementet i bildekant på kassa ombord. Da får du en renere og roligere avslutning. Til høyre funker det helt OK.

Lys, skarphet, farger og detaljer er det ingenting å si på.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flott dette av Anker brygge, der båten er med på og forsterke det maritime miljøet. God skarphet, fint lys i en vellykket komp.

Dette er vel et av de få vellykkede turistprosjekt i Svolvær/Lofoten, når det gjelder og ta vare på det originale. Har vokst opp i byen, og husker gamle Anker brygge, som forfalt mer og mer for hvert år. Husker også at det kunne ligge så mange fiskebåter i havna at en kunne gå tørrskodd over til Anker. Bildet er tatt fra omentrent midt i mellom der fiskegarnsfabrikken og Lorentzenbruket lå. Har hatt mange flotte opplevelser langs kaikanten her...

De nåværende eierne har heldigvis beholdt særpreget på brygga, noe de skal ha honnør for. Ellers er der nok av arkitektoniske og "turistvennlige" missærer rundt i området. Virker som de har glemt sjela til Lofoten...

 

Sorry for at det ble litt "of topic", men det bare pressa på:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...