Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av moped


Håvard.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg moped (supermotard), men har noen spørsmål. Har tenkt å kjøre orginalt.

Makspris er ca 20k, men bruker gjerne mindre.

 

Jeg fyller ikke 16 før slutten av året, får tatt lappen i romjula. Når burde jeg kjøpe?

 

Hvordan er det med elektronisk sperre istedenfor den mekaniske, elektronisk er vel bedre siden jeg får mere kraft i akselerasjon og bakker?

 

Hvilke merker er bra? Noen kompiser av meg anbefaler Aprilia, Derbi, Yamaha og  Rieju.

 

Har sett på denne, men den er litt langt unna til å bare hente den, bor i Trondheim så foretrekker egentlig noe som ikke er så langt unna.

 

Bruker gjerne litt tid på å fikse sykkelen, men kan ikke akkurat si at jeg er noen ekspert på å skru. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sånn allverdens stor erfaring med moped. Det jeg i hvert fall ville passet på før kjøp er at vedlikehold er gjort. Moped bør jo også se ganske grei ut til den prisen. Pass på å ikke kjøp en som er for mye tukla med. Ofte folk ikke har peiling om de bytter sylinder osv så kjedelig å skjære den. Veit ikke helt hva som er best av am6 motor eller derbi motor. Det er større utvalg av trim til am6. Jeg personlig ville gått for en Rijeju mrt pro, Fantic eller Beta.

Lykke til med kjøp:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...