Gå til innhold

Innstillinger i Until Dawn


Anbefalte innlegg

Dette er egentlig bare en bagatell-sak, men den kan bli veldig irriterende over lengre tid..

 

Jeg er tilkoblet internett gjennom Wifi, ruteren står i etasjen over min etasje (huseierne vil ikke ha noen kabler langs vegger/gulv). Men jeg er pent nødt til å benytte meg av en extender, siden stua mi er på andre siden av huset i forhold til hvor eierne har boksen sin.

Jeg har grei nok forbindelse (90%), men hvert 20 minutt fornyes IP-adressen til extenderen - dette skal vel skje 1 gang i.l.a. 1 døgn (24 timer) om jeg ikke husker feil fra da jeg gikk IT-linja..?

 

Alle som er tilkoblet Wifi vet nøyaktig hva jeg snakker om når jeg nevner varselen om at man ikke lengre er tilkoblet PSN. Det er her irritasjonen kommer inn.

 

Jeg har lett gjennom innstillingene på PS4 og i selve spillet, men ble ikke noe klokere.

 

Hver gang jeg spiller, og varselen kommer opp, pauses spillet automatisk.

Dette er UTROLIG irriterende når man er i en frykt/løpe-scene i spillet, siden man må fokusere på å trykke på rett knapp før tiden går ut.

 

Er det noen som vet om det er mulig å deaktivere denne varslingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste for deg er å gjøre er å sette statisk IP-adresse på din "extederen".

 

DHCP lease kan den som styrer DHCP kontrollere selv. Så hvis huseier har satt at IP-adressen på enheter skal fornyes etter 20 min,

så skjer det så...

Lenke til kommentar

Beste for deg er å gjøre er å sette statisk IP-adresse på din "extederen".

 

DHCP lease kan den som styrer DHCP kontrollere selv. Så hvis huseier har satt at IP-adressen på enheter skal fornyes etter 20 min,

så skjer det så...

Skal prøve dette, må bare finne veiledning for hvordan man gjorde dette.. Husker ikke helt oppsettet fra skoletiden, men vil tro jeg husker mer når jeg får koblet meg til extenderen via kabel og får tilgang på de interne innstillingene der :) Er en TP Linksys-extender så det skal ikke være så avansert.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ColdIce; jeg får ikke konfigurert DHCP-innstillingene manuelt gjennom extenderen :( MÅ jeg være tilkoblet hoved-routeren for å gjøre dette? Tar jeg feil, eller må jeg sette IP-innstillingene på manuelt sånn som man gjør på et LAN?

 

Har forresten bestilt ny router nå fra Multicom som skal ha en rekkevidde på 100m :)

http://www.multicom.no/asus-rt-ac87u-nordic-dual-band-wireless-ac2400/cat-p/c100274/p7641496

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...