Gå til innhold

[Løst] Ny tv, gaming/netflix hovedsaklig


Anbefalte innlegg

Hei!

Er på tide med ny tv, da min nåværende tv er en 37" 720p LCD tv som har varmet opp diverse rom de siste 8 årene.

TVen kommer for det meste til å brukes til ps4, mye FPS og bilspill, og jeg trenger dermed en TV med lav input lag og gode oppdateringsfrekvens. Det er vel her det største problemet mitt kommer til valg, da det er vanskelig å vite hvor gode tvene er til nettopp dette.

Kommer også til å kjøre en del netflix, youtube, bluray etc. Og foretrekker dermed også en tv med gode svart-nivåer (hvis jeg skriver det riktig). Tven vil til dags dato stå i et forholdsvis mørkt rom.

Derimot er krav til smart-funksjoner veldig lav, da jeg kommer til å bruke ps4en min som mediasenter.

Når det gjelder pris så er dette litt flytende. Jeg trenger en tv som møter mine krav, men samtidig ønsker jeg å presse prisen så langt ned som mulig (er student, og er dermed litt grådig).

Kommer mest sansynligvis til å ha tven i ca 5 år, kanskje opp til 6-7. Litt usikker på om jeg ønsker å bruke noen ekstra tusenlapper for å få 4k, da dette er helt meningsløst til i alle fall ps4, og har ikke god nok internetthastighet til å drive med 4k streaming fra netflix o.l.

Tenker meg en tv rundt 50"

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få.

Endret av optipal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe eksakt pris men.

Sony W805B/W815B, altså 2014 modellen er vel det beste valget. Raskt panel og 22ms input lag. VA panel. Noe av det aller beste av Full HD bildekvalitet med godt sortnivå, spesielt til prisen. Er ikke mange igjen nå, men ser at Elkjøp Stjørdal har igjen i 50" iallefall.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL50W805BBN/sony-50-3d-smart-led-tv-kdl-50w805bbn?scid=Pricecomparison2989#tab-store-availability-trigger

 

Expert Steinkjer har 50 og 55" igjen av W815.

 

Ellers så er årets modell W805/W807/W808/W809C like bra bildemessig men har høyere input lag på 36ms. Ny Smart TV platform fra Android.

For øyeblikket er det W808 som e biligst av modellene:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3199577

Lenke til kommentar

Har sett på denne, og virker som noe av det beste jeg kan kjøpe for mitt bruk.

Bor ikke så langt unna Tvedestrand hvor det står de har på lager, så kunne jo stikker dit, men er det virkelig vært det å kjøpe fjorårets modell for 1000 kr mer enn årets modell? 

Lenke til kommentar

Har sett på denne, og virker som noe av det beste jeg kan kjøpe for mitt bruk.

Bor ikke så langt unna Tvedestrand hvor det står de har på lager, så kunne jo stikker dit, men er det virkelig vært det å kjøpe fjorårets modell for 1000 kr mer enn årets modell? 

 

Tja. Egentlig er svaret nei, Men det kommer vel an på hvor "hardcore" spilling du driver med. Om du kommer til å merke forskjell på 22 og 36 ms. Er nok ikke noe problem for fifa og bilspill, er vel eventuelt på FPS at forskjellen KAN ha noe å si. For en som spiller litt mer "casual" så vil det ikke merkes noe særlig uansett.

 

Men bør nå være muligheter for å forhandle med butikken lokalt. De er jo ikke veldig interessert i å bli sittende med fjorårsmodeller.

Du kan jo sjekke både W805 og W815(Expert) å eventuelt prøve å forhandle med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...