Gå til innhold

Advarer mot Google

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan gråte for sin syke mor slik som eiere av norske mobilnett. Og det verste er at hun ikke er i nærheten av å være syk. For det er vel få bransjer i Norge som kan vise til slike marginer og en slik positiv fremtid som telekommunikasjon. Alle næringsvirksomheter innebærer en eller annen form for investeringer. At det å investere i mobilnettverk er kapitalkrevende er kjent, men det er også kjent at det er meget lønnsomt. Dette i sterk kontrast til en annen kapitalkrevende bransje, nemlig luftfart. De har klart å tilpasse seg små marginer og tøff konkurranse. Jeg har ikke leste vilkårene knyttet til leie av frekvenser, men såvidt meg bekjent er det knyttet både plikter og rettigheter til slike vilkår. Men jeg tviler på at en av rettighetene er å ha opp mot 50% margin. At store internasjonale aktører som Google og Facebook ser med stor interesse på det ekstremt lønnsomme telemarkedet kan umulig være overraskende. Alt annet ville faktisk vært rart. Det som derimot er underlig er at man ikke velger å se muligheten denne «trusselen» innebærer. Så i stedet for å gråte for sin syke mor burde man heller følge eksemplet til den amerikanske entreprenøren Mark Cuban; "Work like there is someone working 24 hours a day to take it away from you."

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...