Knebba Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Siden jeg just har fått server med mysql, tenkte jeg å lage noe med mysql... men det virket ikke :grine: noen som kan hjelpe? pollen ligger her: http://kenwo.net/poll/form.php linje 3: @ db = mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); koden til resultat siden ser slik ut: <?php include ("poll1.php"); $ip = $_server[remote_addr]; $sql = "select * from 'kenpoll'"; $result = mysql_query($sql); $nmb_votes = mysql_num_rows($result); echo "<h3>Det er <b>$number_of_vote</b> stemmer</h3>"; $i = 0; $score = 0; While ($i < $nmb_votes) { $score = $score + mysql_result($result, $i, vote); $i++; } echo "<h3> ". number_format($score/$number_of_vote, 1) ."</h3>"; $i = 0; While ($i < $nmb_votes) { if ($ip == mysql_result($result, $i, ip)) { echo "Du har allerede stemt!"; exit; } $i++; } ?> er som sagt første gang jeg prøver ut et mysql script, så helst ikke kom med masse fancy ting :nice:
Knebba Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 <?php @ db = mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); if (!$db) { echo "<font color='red'><b>Det virket ikke. prøv igjen. (fikk ikke kontakt med db-en)!</b></font>"; exit; } mysql_select_db("kenpoll", $db); ?>
Torbjørn Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (endret) det skal være: $db = @mysql_pconnect( [...] Endret 12. november 2003 av Torbjørn
FuLu Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Bør kanskje være slik: $db = @mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); Så også at det kanskje manglet noe på resultat siden og, ca linje 3 der: $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; (vet ikke om det går å skrive REMOTE_ADDR og $_SERVER med små bokstaver, pleier med vane å skrive med store bokstaver (Var litt treg med å poste , så Torbjørn fikk svart før meg hehe)
ZoRaC Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 (endret) Dette blir ikke riktig: $nmb_votes = mysql_num_rows($result); echo "<h3>Det er <b>$number_of_vote</b> stemmer</h3>"; Bruk $nmb_votes eller $number_of_vote. Dette er vel også feil, tror jeg: $score = $score + mysql_result($result, $i, vote); Det skal være: $score = $score + mysql_result($result, $i, 'vote'); Endret 13. november 2003 av ZoRaC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå