Gå til innhold

TEST: Asus G501


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min bærbare pc (GIGABYTE):

Vekt 1.7kg

14" HD

1920x1680

i7-4710HQ

Intel HD Graphics 4600, Nvidia GeForce GTX860M

16GB ram

SSD 256G + HDD 1T

Pris: 11000

Batteri tid 4 timer

 

Ut i fra hva jeg allerede har hatt i ca 1 år, så skjønner jeg ikke hvorfor Asus pc'en er spesiell. Asus pc'en hadde bare vært en mindre oppgradering med hakke nyere prosessor, grafikkort, og 1" større skjerm.

Men med litt lavere batteritid, mindre SSD, tykkere, tyngere (ubetydelig) og dyrere.

Lenke til kommentar

Min bærbare pc (GIGABYTE):

Vekt 1.7kg

14" HD

1920x1680

i7-4710HQ

Intel HD Graphics 4600, Nvidia GeForce GTX860M

16GB ram

SSD 256G + HDD 1T

Pris: 11000

Batteri tid 4 timer

 

Ut i fra hva jeg allerede har hatt i ca 1 år, så skjønner jeg ikke hvorfor Asus pc'en er spesiell. Asus pc'en hadde bare vært en mindre oppgradering med hakke nyere prosessor, grafikkort, og 1" større skjerm.

Men med litt lavere batteritid, mindre SSD, tykkere, tyngere (ubetydelig) og dyrere.

 Asus og gigabyte leverer forskjellig kvalitet, det er forskjellen. Gigabyte bruker som BIG1 spør om veldig ofte plastikk. De har svakere konstruksjoner, som er mer utsatt for skade. De har generelt dårligere trackpads, tastatur, høytalere, skjermer osv osv. Til gjengjeld får du dem til en langt bedre pris. Så med Asus betaler du for kvalitet, så er det opp til den enkelte om dette er nødvendig, om det er verdt det osv. 

 

Noen vil jo si at den ekstra kvaliteten er å bare betale for ROG-logoen, akkurat som eple på en Mac. Andre vil si at kvaliteten på Asusen er mye bedre, og de aldri kunne tenkt seg en gigabyte maskin, fordi den bare blir ødelagt med en gang. De fleste er nok et sted i midten, på den ene eller andre siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...