Gå til innhold

Ferieboliger.no erfaring


Brattus

Anbefalte innlegg

Ønsket bare å dele en erfaring med selskapet Ferieboliger.no, da jeg ikke fant noe når vi bestilte fra dette selskapet.

Min kjæreste og jeg tenkte vi skulle reise til utlandet sommeren 2015 og ønsket å prøve noe annet en hotell, så vi lette etter leiligheter via Finn og andre nettsteder. Valget endte til slutt på ferieboliger.no, hvor vi fant en fin leilighet til en grei pris.

Her måtte vi betale depositum (1000,-) + 30% av summen for å holde av leiligheten. Vi var jo sikre på at vi ville ha den, så det hørtest greit ut, men først måtte vi vente i nesten 2 uker før vi fikk bekreftelse på om at vi faktisk fikk leiligheten (selv om den sto som ledig i kalenderen), men regner med dette skyldes kommunikasjon mellom ferieboliger.no og utleier.

Vi tenkte jo at vi skal jo ha denne leiligheten, så vi betalte alt med en gang (rundt 10 000). Dette var vell rundt 4-5 mnd før vi skulle reise og trodde alt kom til å gå på skinner frem til dette. Så nå tenkte vi at vi bare skulle vente frem til 2 uker før avreise (da vi fekk beskjed om å motta nøkkel til leiligheten) uten noen problemer..

Vell, viste seg at de akkurat hadde oppgradert system sitt, noe som gjorde at de hadde problemer med å se at vi hadde betalt inn den summen som vi skulle. Så vi fekk en purring, og det er jo forsåvidt greit, da dette var en feil med det nye systemet deres. Vi sendte en mail om dette, og fikk ikke svar på en stund (tror det jobber bare 1 person eller noe på serviceavdelingen deres). Så vi måtte ty til å ringe dem for å ordne opp. Dette var jo forsåvidt greit, men problemet er at vi fikk ikke bare en purring en gang, men tror det var rundt 5-6 ganger. Samme prosedyre hver gang, at vi aldri fikk noen skikkelige svar, og de svarerene vi fikk var bortforklaringer på systemet (skjedde over en periode på 3 mnder).

Vi skulle motta nøkkelen 1 uke før vi skulle reise, men når det var under 1 uke igjen var det fortsatt ikke kommet noen nøkkel, vi ringe og sendte mail, men fikk bare til svar at "den kommer...". Så vi ventet og ventet. Vi skulle reise på tirsdagen, og på fredag var det heller ikke kommet noe. Lørdag var det heller ikke noe bedre, og desse dagene var det heller ikke mulig å få kontakt med ferieboliger, da de har stengt i helgene. 
Heldigvis for oss, etter mye nervøsitet og usikkerhet på om vi fikk nøkkelen kom den på mandag, dagen før vi reiste.. Hadde vi reist en dag før hadde vi ikke fått nøkkel tidsnok.

Leiligheten var derimot kjempeflott og hadde ingen problemer med den! 
Ferien var alt i alt super!

Etter ferien sendte vi tilbake nøkkelen og trodde vi var ferdige med ferieboliger.no, men nei. 
Vi hadde glemt av at vi hadde betalt et depositum som vi skulle få tilbake 1 til 2 uker etter oppholdet, forutset at rengjøring og sånne ting var bra.

Nå i september (3 mnd etter hjemreise) kom jeg på dette, og vi sendte en mail ang dette. Vi fikk, igjen, ikke svar og måtte ringe dem. Her sa de at de skulle finne ut av problemet og ta kontakt snarest (da regnet vi med noen timer eller iløpet av morgendagen) og her igjen skyldte de på det nye systemet. Vi hørte aldri noe, og sendte en mail igjen, men fortsatt ingen svar..

TL;DR
Ferieboliger har mange flotte boliger og gode priser, men kommunikasjon mellom ferieboliger.no og utleier og mellom ferieboliger.no og kunden virker svært dårlig. Jeg vil fraråde folk å bestille via ferieboliger.no og heller ta det via airBnB eller lignende, da får man ofte mer leilighet for prisen!
 

Endret av Brattus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...