Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne VG3, sammenligne en bok og en film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at alt som blir levert på itslearning på en måte blir "lagret" og at du får plagiat om du leverer noe likt. Vet ikke om det er noen begrensning på hvor lenge ting blir "lagret", men vi leverte ihvertfall aldri f.eks. tyskoppgaver på itslearning i tilfelle vi ville bruke noe av det vi hadde skrevet på itslearning.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal nå om en god måned levere særemne i norsk. Jeg valgte å sammenligne en bok og en film.

 

Broren min gikk på samme skole som meg for 5 år siden, ikke samme norsk lærer. Det har seg sånn at jeg valgte samme oppgave som han, og særemnet fikk han 6. Tror du lærerne fortsatt har filene hans? For det frister å bare levere oppgaven hans på nytt Men vil heller ikke risikere 100% plagiat, noe som vil gi meg stryk. Har noen av dere vært i samme situasjon før?

 

Takker for alle svar!

 

Det er nok sannsynlig at Ephorus/Turnitin vil avdekke det, dersom skolen bruker det. Er det samme norsklærer som broren din hadde, vil nok læreren uansett oppdage det selv. Det varierer selvsagt fra lærer til lærer, men det er ikke så vanlig å gi toppkarakterer i norsk – så læreren vil få følelsen av å ha lest det før.

Edit: ser nå at du skrev det ikke er samme lærer.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...