Gå til innhold

Overklokking av pentium 2.8


PoW

Anbefalte innlegg

se signatur for info..

Jeg har overklokket til 2.9 ghz, ved å stille FSB til 211 (fra 200).

Men hvordan stiller jeg multiplier? finnner ikke noe sted hvor jeg kan stille den....

Hvilke fordeler er det ved å stille multiplier framfor FSB?

Kan jeg bare stille FSB skyhøyt, eller er det dumt??

 

Som dere sikkert skjønner er jeg litt n00b :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan ikke stille på multiplayern på INtel sine prossorer og før du stiller FSB "sky høyt" er det viktig at du passer på at minnet ditt ikke blir stilt for høyt. sett minne ditt til 5:4 så setter du fsb opp til 233 f.eks. så kan du også bare prøve deg fram husk å øke Vcore hvis den blir ustabil du kan også øke Volten på minnet. BTW 2.8GHZ klarer som regel ikke over 3.4ghz

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar
du kan ikke stille på multiplayern på INtel sine prossorer og før du stiller FSB "sky høyt" er det viktig at du passer på at minnet ditt ikke blir stilt for høyt. sett minne ditt til 5:4 så setter du fsb opp til 233 f.eks. så kan du også bare prøve deg fram husk å øke Vcore hvis den blir ustabil du kan også øke Volten på minnet. BTW 2.8GHZ klarer som regel ikke over 3.4ghz

2.8GHZ klarer som regel ikke over 3.4ghz....

En jeg kjenner får sin 2.8 til å kjøre stabilt @3800mhz........ :p:

Lenke til kommentar

Jeg har vudert denne 2,8, men tenker også på 3ghz'en vist den klokker en del bedre. Skal ha fsb på 250 pga. Minnet.

 

Vil det gå bra med en 2,8 to. 2,6c virker jo nesten bedre å overklokke med, ihvertfall på gjenomsnittet på overclockers.com.

Endret av magneto
Lenke til kommentar

Min Intel P4 2.8 GHz (800 MHz FSB) er klokket med standardkjøler opp til 3.5 GHz :)

 

Den er dønn solid stabil. Har screenshots fra WCPUID som bevis.

 

Målet mitt er som nevnt lenger opp i denne tråden, 1 GHz overklokking, opp til 3.8 GHz. Har enda ikke økt Vcore i det hele tatt.. Så tror jeg skal komme dit, men må bare ha tid til å ta steget :)

Lenke til kommentar
Min Intel P4 2.8 GHz (800 MHz FSB) er klokket med standardkjøler opp til 3.5 GHz :)

 

Den er dønn solid stabil. Har screenshots fra WCPUID som bevis.

 

Målet mitt er som nevnt lenger opp i denne tråden, 1 GHz overklokking, opp til 3.8 GHz. Har enda ikke økt Vcore i det hele tatt.. Så tror jeg skal komme dit, men må bare ha tid til å ta steget :)

Få deg noe heftig kjøling! vappo, prommy eller vannkjøling med peltier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...