Gå til innhold

[Løst] Eldre aktiv høyttaler til passiv?


Gulli

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å gjøre om en aktiv høyttaler til passiv? Har en aktiv høyttaler som ikke lenger fungerer. Vurderer å koble ledningen som går på elementet inne i høyttaleren direkte til en forsterker. Noen som vet om dette vil fungere, eventuelt om det er farlig å prøve? Er snakk om en lab1000 forsterker og en Behringer Eurolive B212D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En aktiv høyttaler har forsterker spesielt godt tilpasset elementene, men data over effekt for begge deler bør du finne på nett. Ellers er det ikke verre enn å koble til samme kabel til høyttaleren fra forsterkeren. Men du må bore hull i kabinettet til kabelen osv, og du risikerer å påvirke lyden mer enn man først tror. 

Kjenner ikke til forsterkeren og høyttaleren du nevner. Jeg hadde neppe gjort denne jobben om jeg ikke hadde mye ekstra fritid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En aktiv høyttaler har forsterker spesielt godt tilpasset elementene, men data over effekt for begge deler bør du finne på nett. Ellers er det ikke verre enn å koble til samme kabel til høyttaleren fra forsterkeren. Men du må bore hull i kabinettet til kabelen osv, og du risikerer å påvirke lyden mer enn man først tror. 

Kjenner ikke til forsterkeren og høyttaleren du nevner. Jeg hadde neppe gjort denne jobben om jeg ikke hadde mye ekstra fritid.

Jeg tok meg jobben og høyttaleren har nå blitt passiv. Kan ikke si lyden ble av kjempebra kvalitet, men det funker. Takk for tipset (ser nå at du hadde mye rett :O). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...