Gå til innhold

Anchor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva vil være relevant å ta med seg innenfor oppgaven vi fikk utdelt som arbeidskrav i Bedriften?

Vil se om noen har noen tips som kan være nyttige for å få et bredere aspekt på hva jeg kan ta med for å svare på problemstillingene.

 

Oppgaven er som følger:

 

"Noen dager før eksamen i Bedriften høsten 2015, kommer en bekjent med et tilbud til deg: Hvis du betaler henne et par hundre kroner, så skal du få vite hva eksamensoppgavene er. Du spør om hvordan hun kan være sikker på at dette er de oppgavene som vil bli gitt, og hun forteller at hun har klart å hacke seg inn på en server hos BI, hvor hun kopierte oppgavetekstene.

Du regner med at flere studenter vil takke ja til tilbudet, hvilke indirekte vil ramme deg, ved at kvaliteten på besvarelsene blir bedre.

 

Hva gjør du?

Hvis du takker nei, bør du vurdere å anmelde personen? – hun har tross alt begått en kriminell handling.

Kan det å takke ja til tilbudet, altså opptre umoralsk, ha negative konsekvenser for deg, selv om du ikke skulle bli avslørt?

 

Husk at vi er mindre opptatt av dine personlige meninger, og mer opptatt av hvordan du bruker pensum til å vurdere og drøfte disse spørsmålene."

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vurdert å slå opp i pensumboka og se hva som står om temaet der? :)

 

Jeg har. Men er en litt vrien nøtt denne oppgaven. Vanskelig å starte. Skrevet notater om de forskjellige temaene men ikke lett å vri de inn til en relevant tekst. Noen som har tips?

 

 

Syntes nå at det var en ganske grei oppgave. Side 172 til 192 er så å si en oppskrift på hva du bør gjøre. Jeg begynte med å redegjøre for hvilken type dilemma det var (falskt/ekte). Deretter listet jeg opp handlingsalternativene og så drøftet jeg likhet-,offentlighet-, og opportunismeprinsippet. Navigasjonshjulet drøftes etter det og til slutt nytte- og pliktetikk. Ganske rett fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...