Gå til innhold

delphi oppfører seg rart?


Anbefalte innlegg

jeg skal ikke være den som skylder på at "det er en feil i Delphi, det er ikke min feil!". men jeg synes delphi oppfører seg rart for tiden. prosjektet mitt har jo etterhvert blitt ganske stort med en del dll'er og slikt, og nå så vil den ikke debugge riktig. når jeg setter et breakpoint og skal steppe meg nedover i koden, hopper den plutselig over flere linjer og slikt. er det flere som har vært borti dette? :shrug:

 

kan det være at den oppfører seg slik p.g.a en eller annen feil jeg har gjort i koden min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå funnet ut at det var noe med koden min som gjorde at debuggeren oppførte seg rart. jeg prøvde først trikset med å skru av optimization på compileren slik som det står mange steder på nettet men det hjalp ikke.

 

Det viste seg at dersom jeg fjernet en del hardkoding av noen komponenter inne i min reportBuilder rapport, så oppførte debuggeren seg vanlig igjen.

har prøvd å lete etter informasjon på nettet rundt denne problemstillingen med debuggeren men har ikke funnet noe.

 

tips eller linker er hjertelig velkomne

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om det ikke er samsvar mellom kompilert kode og kildekode. Dette kan oppstå av flere grunner. Bl.a. kan du ha gjort endringer i en fil som kompileres inn i en pakke. Da må du også kompilere pakken for at endringene skal komme med.

 

Det du kan forsøke er å slette dcu-fila til fila debuggeren ikke ser ut til å være i sync med. Kjør så en full build (ikke compile) og se om det blir bedre.

 

-Vegar

Lenke til kommentar

det er meget mulig at dette er tilfelle. vi sitter jo og bruker borland teamsource her (vi er to stk.), så det skal jeg sjekke nå i fremtiden. takk for tips vegar!

 

løste dette problemet, men det var bare fordi vi tok en gamlere versjon av kildekoden og startet derfra igjen :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...