Muffinman Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Har en backup/printserver stående i kjelleren. Denne er koblet sammen med moro pc`en min på loftet med en 15 meter lang krysset kabel. På stua står det en laptop med Intel pro 2100 wlan kort som foreløpig ikke er tilknyttet. Planen er å ha en trådløs enhet stående på loftet sammen med pc`en der, og bruke nettverkskabel for tilkobling. Videre har jeg tenkt å bruke den kryssede kabelen til forbindelse mot serveren i kjelleren, hvis noen kan si meg om denne kabelen kan brukes rett i den trådløse enheten. Laptop`en skal selvfølgelig på nettverket trådløst. Foreløpig er det ikke adsl tilgjengelig her, men det blir snart. Dermed må den trådløse enheten være brukbar til dette. I mellomtiden skal en isdn-tilkobling på serveren deles på nettverket. Hvilken type trådløs enhet trenger jeg, er det best med en trådløs router/aksesspunkt eller vil et rent aksesspunkt gjøre denne jobben? Trenger anbefaling på en enhet som er noenlunde rimelig og støtter .11g.
Muffinman Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 (endret) Kjøp en trådløs router... Tenkte meg nok det ja. Ser rundt om kring at mange anbefaler Linksys sine produkter, og de gjør det til dels godt i tester. Synes like vel at denne ser svært attraktiv ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Kommentarer? Endret 11. november 2003 av Muffinman
Muffinman Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 ...vil krysset tp-kabel funke mellom pc og router?
ViperGTS Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Har den samme ruteren! Fungerer bra den Når det gjelder krysset kabel så tror jeg ruteren automatisk innstiller seg om det er krysset eller ikke. Håper dette hjalp litt..
Muffinman Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 Sånn! Bestilte Asus-routeren jeg, fikk skikkelig hederlig omtale på www.barbara.no . Det at den har masse funksjoner gjør heller ikke noe. Bestilte like godt en switch til å ha ved serveren i kjelleren, slik at jeg kan koble opp diverse prosjektkasser uten å nappe ut kabelen fra serveren hver gang. Da er det bare å vente :-) Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå