Gå til innhold

Samsung JS8505 65" vs Samsung JS9005 65"


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny Tv til stuen, og har sett meg ut disse to SUHD modellene som aktuelle kanditater.

i Skrivende stund ser jeg billigste 9005 går for 30000 .- og at 8505 ligger ute for 48000.-

Nå har jeg dog fått for øret at 8505 vil selges i neste uke til ca halv pris. og lurer med det på hva som egentlig er forskjellene på disse tv'ene!? Slik jeg ser det, er det bare octa-core(9005) vs quad-core(8505) og at det er en "Pro" (9005) betegnelse bak funksjonen som kalles "Precision Black" som skal utgjøre forskjellene på disse. Vil man merke forskjellene på noen måte? Og er evt om det er noen andre tver i denne prisklassen(25000-30000) man burde vurdere?

På forhånd takk for alle svar :)
 

Endret av ravensp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En viktig forskjell er at 9xxx-serien har en one connect box som kan oppgraderes senere, mens boksen til 85xxx-serien ikke er like oppgraderbart (9xxx-serien sin boks inneholder mye mer av den viktige elektronikken).

 

Det er uvisst hva slags oppgradering som evt. blir tilgjengelig til 9xxx-serien, men det er iallfall en mulighet for viktige oppdateringer (f.eks. ny HDMI-standard, bedre prosessor osv.)

 

Edit:

9xxx-serien har visst også bedre input-lag. rtings.com har anmeldelser av de to modellene her og her.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...