Gå til innhold

Enkeltpersonforetak/Selvstendig Næringsdrivende, hva er riktig, hvordan omtaler man seg selv i firmaet sitt? I flertall? Er det jeg eller vi?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvordan omtaler man firmaet sitt?
 
 
Jeg holder på å lage en en nettside (for første gang). Jeg synes at det høres litt rart ut hvis jeg bare snakker om meg.
 
F.eks. så skal jeg lage en "Om Oss" side, om firmaet, men bare det blir jo feil hvis jeg ikke kan omtale firmaet i flertall. Må jeg skrive "Om MEG" eller "Om [Firmanavn]"?
 
 

I de siste årene har [firmanavn] jobbet med flere forskjellige prosjekter. Vi har blant annet gjort [x] i 2012, og fremover utvider vi til flere prosjekttyper.
Hvem hjelper vi?
Vi hjelper hovedsaklig de i Oslo/Akershus som har behov for våre tjenester.

 

 

 
 
 
 
Eller må det være?:
 
 

I de siste årene har [firmanavn] jobbet med flere forskjellige prosjekter. Jeg har blant annet gjort [x] i 2012, og fremover utvider jeg til flere prosjekttyper.
Hvem hjelper jeg?
Jeg hjelper hovedsaklig de i Oslo/Akershus som har behov for mine tjenester.
 
 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer for å bruke en kombinasjon av jeg og firmanavnet. Det at selskapsformen er et enkeltmannsforetak er vel litt av sjarmen og styrken. Det at du har et foretak er ofte en forutsettning for å kunne sende faktura til andre firma, så det er jo kjekt å få fram.

 

Hva med for eksempel: Hei, jeg heter Ole Nilsen og driver firmaet xxxx. Jeg har god erfaring med prosjektering og levering av systemer for xxxx og er klar for å påta meg nye oppdrag i området Oslo/Akershus. Jeg kan vise til mine tidligere leveranser hvor jeg har levert følgende løsning xxxxx. På grunn av denne leveransen så har nå (kunde X) fått en mye enklere hverdag hvor han slipper å ... (plages med xxx).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...