Gå til innhold

1t og r1 matte


almoh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg har tenkt å ta 1t og r1 matte dette halvåret. jeg har ikke mulighet til å ta dette i Sonans/bjørknes osv, fordi jeg har alt for mye lån fra lånekassen fra før. så det jeg lurer på er:

 

 

1- skal jeg bli ferdig først med 1t matte også begynne med r1 eller begynne på begge samtidig.

 2- har dere noen gode studieteknikk bare la meg vite.

3- jeg må si jeg har veldig dårlig i matte, jeg besto ikke eksamen i 2p-y fordi jeg manglet det grunnleggende. vet dere noen nettside der de lærer grunnleggende matematikk. jeg vet om Khan academy.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne ska være meget bra til å lære fra, jeg har brukt den en god del selv.

 

R1 bygger vel på 1T, så jeg ville tatt 1T før jeg tar R1.

Men vanligvis på VGS så er det ett fag om gangen, et år med 1T og neste år R1. Men vist du ikke skal gjøre noe annet enn å bare ta matten opp igjen så ser jeg jo ikke noe problem med å ta begge to i løpet av et halvt år.

 

Tips: Sett opp en timeplan, sånn som på skolen. Der du setter opp 45min om gangen, gjerne 10-15 min pause i mellomtiden og så på igjen. Sett opp en hel slik plan for uken, og hold den. 

 

Jobb minimum 10 timer i uken med hvert fag, jeg sveipet innom en skolenettside og så på timeantallet i matte. Der var det 5 timer i uken, det var ikke regnet med hjemmelekser og øving til prøver.

Har du faste tider hver uke der du jobber med matte så går det mye enklere, du kommer inn i system og da vet du at du får jobbet med matten. Ikke bare litt her og litt der, men faste tider hver uke. Det var mitt clue når undervisning var ferdig og vi hadde bare 2 uker med eksamensøving, faste tider fungerte veldig bra. De dagene der planen var å jobbe litt i løpet av dagen gikk til Netflix og utflukter, siden jeg skulle jo bare ta det senere på dagen (liksom :whistle: ). 

Endret av Speider-gutten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...