Gå til innhold

Bare nødanrop galaxy s3


estens

Anbefalte innlegg

Greidde å knuse skjermen på min oneplus one i går. Har lånt meg en galaxy s3 midlertidigt, men denne får jeg ikke helt til å virke.

 

Jeg  får beskjed om at jeg kun kan ta nødanrop, dekningsindiatoren viser at jeg har bra dekning.

Dersom jeg prøver å søke på mobilnettverk manuelt får jeg beskjed om å sette inn simkort, når jeg starter telefonen må jeg trykke inn pin koden og får ingen feilmelding ellers om at det ikke er simkort i telefonen.

 

Er det noen som har hatt tilsvarende problem som kan hjelpe meg?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greidde å knuse skjermen på min oneplus one i går. Har lånt meg en galaxy s3 midlertidigt, men denne får jeg ikke helt til å virke.

 

Jeg får beskjed om at jeg kun kan ta nødanrop, dekningsindiatoren viser at jeg har bra dekning.

Dersom jeg prøver å søke på mobilnettverk manuelt får jeg beskjed om å sette inn simkort, når jeg starter telefonen må jeg trykke inn pin koden og får ingen feilmelding ellers om at det ikke er simkort i telefonen.

 

Er det noen som har hatt tilsvarende problem som kan hjelpe meg?

Kan være operatørlåst. Da må du ha samme operatør som forrige bruker. Evnt. få låst opp mobilen.
Lenke til kommentar

Om den var låst ville den spurt etter operatørlåskode når man starter den med sim-kort fra en annen operatør.

 

Telefonen kan være sperret i EIR, men også mulig den har en feil på seg med tanke på meldingen som sier at han skal sette inn sim-kort når han søker etter operatør manuelt. Sender du meg IMEI på PM kan jeg sjekke om det ligger noen sperre på det. En sperret telefon vil ha signaler, men ikke få ringt ut.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er ikke registret som sperret i mobilnettet, så da er det nok ikke det som er problemet selv om den oppfører seg litt som om den skulle vært det.

 

Med litt ettertanke så kan det hende det er et operatørlås problem likevel. Enkelte Samsung modeller har hatt en bug som gjør at man må oppdatere software før den sier noe om at den er operatørlåst. 

 

:hmm: Ting du kan forsøke:

 

1. Oppdater SW, Prog. -> Innstillinger -> Om enheten -> Programvareoppdatering -> Oppdater -> OK

Finner den en oppdatering, la den oppdatere seg, restert så telefonen med sim-kortet du skal bruke, spør den etter operatørlåskode når den starter taster du koden 95371707 (du må være koblet til wifi for å oppdatere)

 

2. Tømme cache fra telefonen's recovery meny.  (slå av telefonen, og hold volum-opp og hjem-knappen nede mens du starter telefonen, og velg Wipe cache partition)

 

3. Få et nytt SIM-kort fra operatøren (hender en sjelden gang i blant at enkelt sim-kort kan virke fint i noen telefoner, men ikke i andre)

 

4. Fabrikknullstille hele telefonen. (husk eventuell backup av innhold)

 

Virker ingenting over kan det være at operatørlåsekoden er tastet for mange ganger (mer enn 3-5). Da må den nok inn til et serviceverksted, om man ikke finner en hack på nett. 

 

........

 

Edit: Hvilken operatør er det du forsøker bruke på den nå?

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Du har ikke et annet sim-kort, fra en annen operatør enn telipol du kan teste i telefonen? 

 

Får du tak i et Telenor sim-kort ville du kunne teste hvorvidt det er noe feil med telefonen eller ikke, ettersom den i utgangspunktet er eller har vært låst til dem, skal den da uansett virke med dem som operatør. 

Får du tak i et annet sim-kort fra la oss si Netcom, så er det mulig det vil trigge telefonen til å spørre etter åpningkoden (dersom den er låst). Mulig den ikke helt skjønner hvilken operatør telipol sim-kortet hører til, og ikke spør etter åpnigskode men heller ikke lar deg bruke mobilnettet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...