Gå til innhold

Gaming/Allround Laptop ~10k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vært ute etter ny laptop en god stund nå, men utsetter til stadighet kjøpet. 
Jeg har i dag en Samsung NP770Z5E-S02SE, som jeg er meget fornøyd med. Desverre røyk skjermen på den for litt siden, og jeg er i dag avhengig av ekstern skjerm. Dette er lite gunstig da studietiden nærmer seg. Som sagt er jeg kjempe fornøyd med PCen, og ønsker meg selvfølgelig noe bedre. Har lagt merke til at den svake kronekursen gjør datautstyr relativt mye dyrere nå, enn når jeg kjøpte den pcen for 2 år siden.

Spill jeg spiller er; Cities: Skylines, FM, PCM, ETS, Civ V mm. Ikke de mest GPU krevende spillene, altså. Jeg setter derimot stor pris på at ting flyter godt, og vil derfor kjøpe en litt "overkill" PC, samtidig som jeg vil ha noe jeg kan bruke i minst 2 år fremover.

 

Andre krav:

Maks 15.6"
Min 100 GB SSD.

Aller helst IPS.

Min 3-4t batterilevetid ved lav belastning.

Grafikkort? 8/950M har GDDR3 minne, noe som frister lite, samtidig som laptoper med 960M kan bli i dyreste laget...
CPU? Heller definitivt mot i7, da en nåværende i5 ikke har gått forbi 3635QM i ytelser.

 

Har sett på ASUS G551JW, Acer Nitro, Lenovo Y50 og Clevo N150SD, men vingler til stadighet mellom dem. ASUSen har tydeligvis problemer med throttling når GPU overstiger 74C. Den har riktignok fått en BIOS update, men er nok til at jeg er skeptisk. Ellers har Acer et dårlig rykte fra gammelt av (er tidligere ansatt hos Elkjøp Service...), og jeg har ingen erfaring med Clevo eller Lenovo. 

Hjelp?

Endret av MysilB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert stasjonær?

 

Har selv erfaringer laptop som er beregnet på gaming ofte blir overopphetet etter mye spilling.

Selv går jeg kun for laptoper der de kan brukes til kontor, noe spilling og 4k filmer.

Men jeg hadde ikke kjøpt dyr laptop nå, DDR4 ram kommer snart, selv om det ikke er stor invistering for maskiner med nvidia\AMD skjermkort.

 

Så anbefaler stasjonær på det varmeste om du har plass,(K) veriantene fint overklokkes også veldig bra kjøp.

 

Intel vil slippe overklokkbar prosessor for bærbare PC-er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...