Gå til innhold

stasjonær pc eller imac


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter en ny stasjonær pc som skal vare en stund, skal spilles minimalt på men skal være kapabel til å jobbe raskt mrd de oppgavene den blir tildelt

Har satt opp noen varianter hos komplett:

Den som falt best ut i pris var summer Gamer med i7 prosessor 16 gb ram, 256 gb samsung EVO ssd og en 2 tb Barracuda HD og 2 gb 960 kort samt ac WiFi kort,

Endte opp på rundt 13000 inkl Win 10

Skjerm, tastatur og høytalere tilkommer med ca 5000 oppå denne summen

Vurdere også imac 27" ikke 5k utgaven med 1 tb og 1 GB grafikkort denne koster 14300 på tilbud hos min lokale lefdal butikk

I tillegg kommer ca 3000 kr for mer minne, høytalere og en keypad som matcher medfølgende mini tastatur

 

Mitt bruk er da: web, nett-tv, netflix, office pakka, bilder

 

Forslag og veiledning mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer for å bygge selv jeg også! Du blir mer kjent med pcen, får større utvalg av deler og mer for pengene ;). Hvis du absolutt ikke vil bygge selv (tar du deg tiden så er deg faktisk ikke så vanskelig), får du fremdeles mer for pengene med en komplett.no pc (med disse pcene har du også muligheten til å lett oppgradere senere). Og som ExpensiveGameFinder sier er det mulig å få os x på "ikke-apple" pcer om du ønsker. 

 

Kan sette sammen en liste til deg med deler om du er interessert? ellers kan jeg nevne at om ikke lenge skal Intel lansere en ny plattform med nye prosessorer ;)

Lenke til kommentar

Lite å hente i ikke-5k-iMac. Vil heller kjøpt PC eller Mac Mini. Vet ikke helt om det er vits med i7 og 960. Kunne gått for i5 og 950ti eller no og spare noen kroner. Spørs litt hvor mye du vil bruke egentlig :) Også mulig å kjøpe en mindre pc-case ettersom det blir lite gaming og kjøling ikke er så viktig. Komplett har noen mini-pcer.

Lenke til kommentar

Ok, noen forslag til god kombinasjon av kort og minne til maskinen ?

Har satt opp disse 2 i pc byggeren hos komplett samt en skjerm innenfor hva har lyst til å bruke samt størrelse jeg ønsker

 

Komplett Summer Gamer

 

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat

ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST

ASUS PCE-AC56 AC1300 Wireless Adapter

Fractal Design Define R5 Titanium

Corsair VS550, 550W PSU

Intel Core i7-4790, Socket-LGA1150

ASUS B85M-GAMER, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black

ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo

Samsung SSD 850PRO 256GB

Seagate Barracuda® 2TB

MS COA Win 10 Home Nordic

Garanti 3 år - Sende inn,

 

-+

 

12.981,59

 

Komplett Gamer i20 - eSport Edition

 

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat

ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST

Fractal Design Define R5 Titanium

Corsair VS550, 550W PSU

Intel Core i5-4690, Socket-LGA1150

Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler

ASUS B85M-GAMER, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black

ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo

Samsung SSD 850PRO 256GB

Seagate Barracuda® 2TB

ASUS PCE-AC56 AC1300 Wireless Adapter

MS COA Win 10 Home Nordic

Garanti 3 år - Sende inn,

 

-+

 

13.043,42

 

Asus 27" LED MX279H

 

1920x1080, IPS, 5ms, 80m:1, Speakers, VGA/2xHDMI

 

25 stk. på lager.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg satt opp denne listen som et forslag: http://www.prisjakt.no/list.php?l=197443&view=b

 

Her kan du evt gjøre noen endringer om du ønsker å gå ned i pris bla:

Gå ned til en pakke med i5 istede for i7.

Nedgradere til 250GB ssd

Velge en billigere skjerm om du ikke har lyst til å bruke så mye :) (feks BenQ GW2765HT, tftcentral skal ha noen gode tester av skjermer om du har lyst å lese noen tester) 

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Tusen takk skal se om det ikke kan bli en maskin av dette :-)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)!

 

Hvis du ønsker deg et bra tastatur som vil vare lenge kan du se på disse her med mekaniske taster: http://www.prisjakt.no/category.php?b=s228994685&o=price_inc_shipping#rparams=b=s228994796(de som har "blue" taster vil bråke litt mer enn de med "brown", men mange liker "klikket" man får av mx blue taster når man skriver)

 

For høyttalere har jeg sett Audioengien A5+ har fått mye skryt: http://www.alphadata.no/AUDIOENGINE-Powered-Bookshelf-Speakers-A5-/cat-p/c/p7194135. Ellers så kan det være en ide å gå til noen hifi-buttikker å høre på hva for noen høyttalere du liker :)

 

Var det noe mer du lurte på eller trengte  ;)?

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Definitivt gå for en god stasjonær maskin.

 

Men jeg mener du også bør vurdere socket 2011:

Eksempel: Komplett Gamer Premium i40.

En i7-5820K er mye kraftigere til tyngre last, og vil medføre at du kan beholde maskinen mye lengre før oppgradering. Prisforskjellen opp til en sekskjerne er ikke stor.

Det spørs hvor mye han vil bruke og hva han forventer, man må tross alt opp ca 2000 kr for å få 5820k. Men hvis behovet og pengene er der, så kan den absolutt vurderes!  :). Men får enda mer for pengene om han setter den sammen selv, istedet for at komplett gjør det da.

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...