Gå til innhold

GTX 980 SLI Får ikke bilde fra skjermkort nummer 2.


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Oppdaterte nettopp fra Windows 8 til Windows 10.

Etter oppdateringen kan jeg ikke lenger få bilde på skjermkortet som står i PCI-E slot #2.

Må bruke skjermkortet som står i PCI-E slot #1, noe som ikke er ønskelig da det har dårligst kjøling.

 

Da jeg brukte Windows 8 fikk jeg bilde fra skjermkortet i PCI-E slot #2 idet påloggings skjermen for Windows poppet opp.

Nå får jeg aldri bilde uansett, kun fra det i slot #1. SLI fungerer helt fint utenom det, men jeg ønsker å bruke det ytterste skjermkortet til å gi bilde til skjermen rett og slett på grunn av at det kortet får best luft gjennomstrømning.

 

Noen her som har/ har hatt det samme problemet og vet hvordan det kan rettes opp i?

Er det noe innstillinger i Windows 10 som jeg kan endre på for å fikse dette?

 

Finner ikke noe i BIOS som kan hjelpe, og heller ikke i Nvidia kontroll panelet...

 

KalleKrakyl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lurer - har du reinstallert/oppdatert driver etter du oppdaterte til win10? (altså ikke bare latt windows installere for deg, men lastet ned fra nvidia og installert selv?)

Spør fordi jeg har hatt litt småbugs både med desktop-gpu (nvidia 780) og laptop-gpu (nvidia 650M).. Alle problemene forsvant magisk når jeg la inn geforce experience og driver på nytt fra nvidia :)

Lenke til kommentar

Bare lurer - har du reinstallert/oppdatert driver etter du oppdaterte til win10? (altså ikke bare latt windows installere for deg, men lastet ned fra nvidia og installert selv?)

 

Spør fordi jeg har hatt litt småbugs både med desktop-gpu (nvidia 780) og laptop-gpu (nvidia 650M).. Alle problemene forsvant magisk når jeg la inn geforce experience og driver på nytt fra nvidia :)

 

Ja oppdaterte til den siste driveren etter at jeg hadde installert win10. Gjorde det via Geforce Experience.

Har ikke prøvd å fjerne Nvidia driverene og Experience helt og installere på ny, så det er noe jeg kan prøve :).

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å fjerne Nvidia driverene og Experience helt og installere på ny, så det er noe jeg kan prøve  :)

Verdt et forsøk! Kan være det plutselig fungerer med clean driverinstall :)

 

Men ellers (litt avhengig av hovedkort) så vil du vel i teorien kunne få bedre ytelse ved å bruke kortet i slot #1 som primærkort i sli-oppsettet, ettersom det ofte bare er slot #1 som faktisk er full pci-e x16, der #2, #3 etc gjerne er x8 eller x4.. 

 

Men lenge siden jeg kjørte sli/x-fire, så er en mulighet for at jeg er litt utdatert ift hvor mye pci-e båndbredden egentlig har å si :p

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar

 

Har ikke prøvd å fjerne Nvidia driverene og Experience helt og installere på ny, så det er noe jeg kan prøve  :)

Verdt et forsøk! Kan være det plutselig fungerer med clean driverinstall :)

 

Men ellers (litt avhengig av hovedkort) så vil du vel i teorien kunne få bedre ytelse ved å bruke kortet i slot #1 som primærkort i sli-oppsettet, ettersom det ofte bare er slot #1 som faktisk er full pci-e x16, der #2, #3 etc gjerne er x8 eller x4.. 

 

Men lenge siden jeg kjørte sli/x-fire, så er en mulighet for at jeg er litt utdatert ift hvor mye pci-e båndbredden egentlig har å si :p

 

Da var det i orden :). Slettet driverne og experience helt, og la inn en ny ren installering.

 

Har ikke testet hva jeg får best resultat fra, men kan kjøre noen tester i 3DMark og se hva den sier.

Uansett, er forskjellen veldig liten så beholder jeg #2 som hoved på grunn av temperaturen.

 

Takk for begge tipsene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...