Gå til innhold

Bygge PC - trenger innspill


Anbefalte innlegg

Ikke veldig erfaren med å bygge egen pc, så trenger noen tips. Er ute etter noe som holder seg noen år, er stabil og har gode oppgraderingsmuligheter.

 

Har satt sammen en liste på komplett (inspirert av Black Refinery fra tråden til Agentspoon):

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1576539&su=6527A74D-3663-4EC0-A88C-61C742F730B9

 

Ser dette ut som en grei bestilling? Er det noe jeg burde bytte, evt. noe ekstra som burde tas med?

 

Tips og anbefalinger mottas med stor takknemlighet! Evt. spm til byggeprosessen får jeg ta senere.

Endret av Jonvvv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger vel CD-rom, bl.a installering av operativsystem?

 

Dumt spørsmål, men må man kjøpe Windows 7/8 for å få Windows 10?

Trenger ikke det, er bare å laste ned filen (.iso) og legge den inn en minnepenn med Rufus. Iso filen får du på microsoft sine nettsider.

Ville kjøpt windows 10 hvis jeg var deg, så slepper du å tulle med å oppgradere osv. 

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/productID.320437800

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå mekket PC, og alt ser ut til å funke som det skal. Veldig fornøyd hittil! 

 

Noen spørsmål bare...

 

Grafikkortet mitt (MSI Geforce GTX970 Gaming 4G) har en idle temperatur på ca. 60 grader. Synes det var litt høyt. Søkte litt på det, og ser at det ikke er et uvanlig tilfelle ettersom viftene på kortet er satt på stopp opp til 65 grader. Det som skjer nå er at det er veldig mye stopp-start på viftene, da tempen ikke får gått skikkelig ned før viftene stopper igjen. Er dette bra for viftene/kortet?

 

Leste at noen tok i bruk MSI Afterburner for å sette på viftene med lav fart slik at kortet holdt en lavere temperatur.

 

Tåler skjermkortet å ligge konstant på rundt 60 grader? Ligger det en automatisk overklokking inne ettersom basis GPU fart ligger på 1114 MHz konstant?

 

Tips og anbefalinger mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...