Gå til innhold

Samsung E700


znabel

Anbefalte innlegg

Stakk tilfeldigvis innom Telebutikken på Galleriet i Oslo før cupfinalen i helga. Der hadde de fått inn noen få E700. Det klødde så jævli i fingrene at jeg bare måtte kjøpe.

 

Pris: 4290 uten ab.

 

Telefonen innfrir alle mine forventninger, selv om jeg sliter litt med overgangen fra gode gamle Nokia. Dette er dog bare en tilvenningssak, da menyoppsett er svært enkelt og oversiktelig. Når det gjelder meldinger så bekreftes at stor bokstav ikke automatisk kommer opp etter punktum. Hvorfor aner jeg ikke, men det er litt irriterende. Heldigvis sender jeg ikke så alt for mange tekstmeldigner.

 

Kameraet virker bra (bedre enn det jeg har sett på andre telefoner), særlig morsomt er det at du kan bruke skjermen foran til å ta bilder. At man skal få hjelp av lys fra forskjermen (blitz) ved å ta bilder funker ikke særlig bra - det finnes bedre blitz på markedet:-).

 

Batteriet lever fremdeles etter tre dager med en meget aktivt bruk. Sitter ennå igjen med en prikk (av tre).

 

Siden jeg hadde harryhelg og cupfinale har jeg ikke helt fått den store oversikten på telefonen ennå. Dersom noen har spesifikke spørsmål omkring telefonen er det bare å melde ifra. Jeg skal svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe denne telefonen, men leste i en svensk test at en negativ ting er at telefonen kun kan sende bilder (MMS) med størrelse inntil 80kb.

Dette er vel ikke no problem... En normal MMS melding er vel på rundt 20kb-40kb hvis du har med lyd og tekst og alt det der!

 

Har en kamerat som snakker om denna telefonen hele tiden...

Vurderer nesten å kjøpe den selv!

 

Pris: 4290 uten ab.

Det var dyrt ja :wow:

Men hva kan man forvente av en såå bra mobil?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe denne telefonen, men leste i en svensk test at en negativ ting er at telefonen kun kan sende bilder (MMS) med størrelse inntil 80kb.

 

Det stemmer bra. Forsøkte akkurat å sette sammen en melding på over 80kb, men fikk beskjed om at dette ikke gikk.

 

Av bildene jeg har tatt til nå er det største på 76 kb.

 

Skal du legge på lyd så sliter du litt der.

 

Spørsmålet er jo om det er nødvendig å sende så "store" bilder.

 

tomr

Lenke til kommentar
Når det gjelder meldinger så bekreftes at stor bokstav ikke automatisk kommer opp etter punktum. Hvorfor aner jeg ikke, men det er litt irriterende. Heldigvis sender jeg ikke så alt for mange tekstmeldigner.

 

Akkurat dette synes jeg er ufattelig irriterende! Skriver rundt 500 SMS pr. mnd. jeg da...

 

Hvordan synes du telefonen virker ellers, tror du den blir slarkete etter noen måneders bruk? Har dårlig erfaring med bevegelige deler på telefoner. Hadde en SL55, den holdt forsåvidt fint men allerede etter et par måneder var det litt slark. Du merker liksom at alt skrangler når vibrasjonen går igang etc...

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt svært fornøyd så langt. Batteriet mitt gikk akkurat ut - brukte vel ca tre dager på det (med meget flittig bruk). Telefonen er enkel i bruk, og leveres med handsfree.

 

Lyden er god (nesten for høy - kompenserer for manglende høytalerfunksjon). Den kom iallefall til sin rett på bråkete utesteder i helga.

 

Vanskelig å si om den vil bli slarkete. Den virker iallefall kompakt og godt skrudd. Selve "vippen" ligger godt gjemt, og det er en behagelig "wooup" lyd når den åpnes. Kan vel være at jeg tar feil, men jeg har en bedre følelse på denne enn andre klapptelefoner jeg har vært borti.

 

Jeg ble mest overrasket over at den var en del mindre enn det jeg hadde trodd på forhånd.

 

tomr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...