Gå til innhold

Leter etter billig rifle og lurte på om dette kjøpet var noe og vurdere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, kjøpte hagle nå i vår og har tenkt å kjøpe meg ei rifle. Kom over denne annonsen på facebook og lurte på om det er et greit tilbud, og om børsa er noe tess(vet at mauser skal være ganske kurrante børser) ?

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154018970614622&set=pcb.962630513781080&type=1&theater

Fekk opp at linken du låg inn ikkje er tilgjengelig lengre, slettet?

 

Hørt enormt mye bra om Mausern :) Og eg selv skulle kjøpt noe måtte det blitt mauser :)

Lenke til kommentar

 

Hei, kjøpte hagle nå i vår og har tenkt å kjøpe meg ei rifle. Kom over denne annonsen på facebook og lurte på om det er et greit tilbud, og om børsa er noe tess(vet at mauser skal være ganske kurrante børser) ?

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154018970614622&set=pcb.962630513781080&type=1&theater

Fekk opp at linken du låg inn ikkje er tilgjengelig lengre, slettet?

 

Hørt enormt mye bra om Mausern :) Og eg selv skulle kjøpt noe måtte det blitt mauser :)

 

Får den fortsatt opp jeg, men det er ivhertfall en Hv Mauser m98k til 1200 kr

Lenke til kommentar

Så langt jeg forstår er det veldig mye forskjellig der ute av mausere. Noen er tighte og fine, andre er omtrent utslitt. Om du ikke vet hva du skal se etter ville jeg enten fått hjelp av kyndige folk, eller valgt noe annet. Med mindre du er inneforstått med at du risikerer å måtte kjøpe en gang til. Da har du jo i det minste delebørse.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke opp linken. Vi må sikkert være medlem i en gruppe for å se den. Uansett. Mauser 98 er kurante rifler gitt at de er i god stand. De tåler mye og fungerer ypperlig som et bruksvåpen. Mausermekanismen er i bruk selv i nye rifler den dag i dag. Det er en simpel og enkel mekanisme som tåler mye. Det er kanskje det mest vanlige jaktvåpenet i Norge. Du kan få deler hvor som helst, hvis det skulle være nødvendig. Hvis du vil oppgradere stokk eller andre ting, så er dette et godt utgangspunkt. Treffsikkerhet er absolutt ikke noe å frykte.

 

Hvis du finner et godt eksemplar, så er det ikke noe i veien å kjøpe en m98. Som nevnt i innlegget ovenfor så finnes det både gode og dårlige eksemplar. Vær obs på mye rust og utslitt løp. Å bruke lite penger på en rifle, og heller bruke mye på kikkertsikte er en bedre idé enn omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...