Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

For en tid tilbake kjøpte jeg Titan Black sc, noe som gikk knirkefritt, men når jeg oppgraderte til 980 ti sc fra Evga for en uke siden, fikk jeg noen problemer.

 

Spill sånn som Metro serien (redux versjonen også) vil ikke starte. Jeg har prøvd å reinstallere spillet, men uten resultat. Har også installert driveren flere ganger på nytt, og lest meg frem på andre forum, men til ingen nytte.

 

Når jeg prøver å starte Metro last light redux så får jeg en melding; "Previous launch was unsuccesfull, will you start the game in safe mode?" Og uansett om jeg trykker yes eller no så blir det det samme resultatet. Det kommer en blackscreen i 2-5 sekunder også lukker det seg ned igjen. Har verifisert spillfiler og hele pakka flere ganger. Som sagt, dette gikk knirkefritt til jeg fikk 980 ti, men uansett om jeg prøver med TItan kortet igjen, så skjer det heller ingenting. Jeg hadde også Titan kortet en stund som Dedicated physx kort en stund. Vet ikke om det har noe med det å gjøre.

 

Mirror's Egde sluttet også å virke, men det vet jeg ikke om virket når jeg hadde Titan kortet heller :p

 

Mass Effect sluttet å virke på samme måte som Metro Last Light.

 

Har noen et eller annet forlag, samme hvor drastisk det er så blir jeg glad, enten om jeg må reinstallere windows eller ikke.

 

Her er resten av komponentene;

Asus VII Ranger

Corsair RM1000w

i5 4690k 4.6 Ghz oc

Corsair 2x8 GB 2133 mhz

 

Takk for at du tok deg tid til å lese dette :)

Endret av Blafrefisken
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Først bør du teste å avinstallere GPU driveren og PhysX http://community.futuremark.com/forum/showthread.php?99976-How-to-uninstall-PhysX-drivers-completely og reinstallere det igjen etterpå selvfølgelig :p

 

Så kan du prøve å sette GPU i et annet pci-e spor og klokke ned CPU bittelitt etterpå, selv om det antagelig ikke er CPU som er problemet så koster det deg ikke mer enn noen minutter.

 

Edit; Ikke reinstaller PhysX

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...