above Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Hei... Jeg har problemer med nettverket mitt her. Det vil si at jeg ikke får kontakt mellom de to maksinene som er på nettverket. Begge har Windows xp og er i samme arbeidagruppe. Det jeg ikke får til er at jeg ikke får delt mapper, filer osv i nettverket. Maskinene finner heller ikke hverandre.... Hva må jeg gjøre og hva er det som er gale her???? Jeg skal snart Lane og vil derfor få i orden dette så fort som mulig!!!! Tusen takk for alle svar
Calm Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Er maskinene koblet til hverandre gjennom en switch, router eller rett på hverandre?
TheMatrix Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 1, Finner maskinene hverandre ? 2, Har du passord på delte ressurser (disker/mapper) ? 3,Er det andre maskiner i nettverket ? Om ja finner disse hverandre ?
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Er maskinene koblet til hverandre gjennom en switch, router eller rett på hverandre? Ja begge maskinene er kobblet sammen via en switch
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 1, Finner maskinene hverandre ?2, Har du passord på delte ressurser (disker/mapper) ? 3,Er det andre maskiner i nettverket ? Om ja finner disse hverandre ? NEI
CastorFiber Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Logget på med konto som har rettigheter til å dele?
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Logget på med konto som har rettigheter til å dele? tror ikke det.. Hvordan gjør jeg det?????
CastorFiber Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Kikk litt i Start -> Kontrollpanel -> Brukerkontoer...
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Jeg får en melding på den ene maskinen at Wokgroup er ikke tillgjengelig. Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tillgangstillatelser.. Hva skal dette bety????
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Kikk litt i Start -> Kontrollpanel -> Brukerkontoer... Har gjort det, men finner ikke akkurat ut hva jeg skal gjøre her.. Jeg har aktivert gjestekontoen, men det har vell ingen betydning eller????' Hva må jeg gjøre????
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 JEG GREIDE DET Tusen takk for hjelpen dere *grin*
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Men en liten ting til; Jeg lurte også på om jeg kunne bruke ftp program til å dele filer med mellom maskiner...????? Hvordan gjør jeg dette??? Hva må jeg skrive inn i ftp programmet, og hvordan skal jeg greie dette???
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 Men en liten ting til; Jeg lurte også på om jeg kunne bruke ftp program til å dele filer med mellom maskiner...????? Hvordan gjør jeg dette???Hva må jeg skrive inn i ftp programmet, og hvordan skal jeg greie dette??? er det ingen som kan hjelpe meg med dette eller??? Vær så snill å hjelp meg :!:
bitcowboy Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 For å dele filer via FTP må du nok installere en FTP server (tror ikke den kommer standard med xp). Men da deler man jo egentlig ikke, men tillater kopiering fra en maskin til den andre, mens ved deling kan du akssere filene direkte.
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Skrevet 9. november 2003 For å dele filer via FTP må du nok installere en FTP server (tror ikke den kommer standard med xp).Men da deler man jo egentlig ikke, men tillater kopiering fra en maskin til den andre, mens ved deling kan du akssere filene direkte. Går det ann at du kan forklare meg hvordan dette gjøres???? Jeg er velldig takknemmelig visst du kan forklare det
cizz Skrevet 10. november 2003 Skrevet 10. november 2003 OSTEBU(eller andre), kan du si hvordan du gikk frem for og få til delingen? Kjører en pc med 2000 og en med xp og fikk frem samme feilmeldingen som du, står helt fast. Info: -Bruker router (D-Link DI-604 tror jeg den heter) -Ser win2000 pc'en i nettverket, men har ikke tilgang til den fra xp maskinen, ikke omvendt heller, men det er ikke viktig. -Har admin på begge pc'ene -Å dele internet går fint Hjelp, har prøvd alt utenom det riktige Edit: XP Home
AK47 Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 JEG GREIDE DET Tusen takk for hjelpen dere *grin* Kan du fortelle hvordan du gjorde det? Jeg sliter med nøyaktig samme problem selv. AK
cizz Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Noen? Ver så snill? Holder på å klikke her! Har brent ut søkefunskjoner på alle dataforum jeg kjenner til:!:
skol Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Her er noen guider som en bør lese http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp/filesharing.htm http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm
cizz Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Fant ikke noe som hjalp meg, jeg ser begge maskinene på XP Maskinen, men kommer ikke inn på Win2000, fikk den tidligere nevnte feimeldingen : ......nettverksbanen ble ikke funnet.. Ser ingen av maskinene fra Win2000, kommer ikke engang inn på workgroup'en, så jeg tror feilen ligger på Win2000 maskinen. Anyone?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå