Gå til innhold

Apéritifs tredagers kokkeskole


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette kurset. Virker utrolig spennende, og med tanke på at det er kun 3 dager så synes jeg at det er litt dyrt. Dermed lurer jeg på om kurset er verdt den prisen. Personlig  sliter jeg med basiskunnskaper, så hadde vært fint å få det under kontroll. I følge kursbeskrivelsen er det akkurat det de går igjennom.

 

Her er link til kurset: http://www.aperitif.no/artikler/bli-en-mesterkokk-med-aperitifs-tredagers-kokkeskole-matkurs-29-september/191073

 

Takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du.

 

Nå har ikke jeg vært på det aktuelle kurset, men jeg tror ikke prisen er helt hårreisende. Det er en god slump penger, men om kurset er godt lagt opp, får du mye igjen for det resten av livet.

 

Jeg jobber som kokk, og har vært underviser i matkurs på en tidligere arbeidsplass (Hanne på Høyden i Bergen). Her hadde vi stort sett 2 kokker til ca. 10-15 mennesker (ofte bedrifter som hadde teambuilding), og vi brukte gjerne 5 timer med dem. De laget en treretter fra grunnen av, og ble delt opp i grupper for forrett, hovedrett og dessert. De fikk undervisning i ting som å beine ut f.eks. en lammesadel eller filetere og rense en fisk (inkl. hva man skulle se etter i fersk fisk - klare øyne, friske gjeller, etc.). Til slutt kom hver gruppe inn på hovedkjøkkenet og satt sammen sin rett. Tror de betalte 1500kr for det, og da var maten inkludert.

 

Læremessig var det absolutt en fordel når det var en liten gruppe, så det er hva jeg ville vært bekymret for med aperitif-kurset. Er det en haug med mennesker og en kokk som snakker foran en prosjektør, får du gjerne ikke like mye ut av det som når du har en liten gruppe og flere kokker som rullerer og sier "vent litt, her skal jeg vise deg en lur ting" når du fikler med noe.

 

Alternativt har du www.folkeuniversitetet.no som tilbyr kurs på forskjellige skoler i det ganske land. Kanskje du kan finne noen som har heimkunnskap for eldre i nærheten.

Lenke til kommentar

2200,- dagen for dette

 

Deltakende matkurs (totalt ca. 24 timer)
• Foredrag og veiledning av kokker
• Råvarene under kurset
• Smaksprøver underveis i kurset

• All drikke til bespisning under kurset
• middag inkludert drikke hver kursdag
• Lån av utstyr under kurset
• Kurskompendium

 

Det er ikke galt i det hele tatt. Mat og drikke på en restaurant blir brått 1000,- bare det. Hvis kurset er lagt opp litt "intimt" som Jørgen skriver så er dette definitivt verdt pengene.

 

På en annen side så kan det jo hende de er pengegriske og det man får med er "billig skit" og det bare er 1 kokk på 30 mennesker som ikke får hjulpet noen :p

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har vært på kveldskurs i regi av både aperitif og B&M. Har betalt 1500-1900kr alt etter innhold inkludert 3-4retters middag med vin, og synes det har vært vel verdt pengene.

 

Lokalene hos B&M på Henie Onstad på Høvik hadde da jeg var der for ca 8 år siden et veldig fint kjøkken/spiserom som var spesialdesignet for slike kurs.

 

Det har vært kjente og proffe kokker med god tid til alle på de kursene jeg har vært på.

 

 

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...