Gå til innhold

Kjøp av slips


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal i brylup på ettersommeren å skal ha svart dress, svarte sko, og hvit skjorte. Hvor bredt skal slipset være om dagen? Jeg er en slank mann på vel 180, om det har noen betydning.

 

Noen tips til hvor en kan kjøpe bra slips til en bra penge, gjerne på nett??

 

Og hva slags stoff bør slipset være av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det er svart dress? Det brukes nesten bare til begravelse.

 

Slipset skal være max 9 cm, men du kan ha det smalere hvis du vil. Til en så formell og fin anledning kan du ikke ha noe annet enn silkeslips.

Sats på et ensfarget; burgunder er aldri feil, eller i mørk blå. Hvis du synes det er for trist kan du se etter noe i grå/sølvfarget.

Hvis du synes ensfarget blir for kjedelig kan du se etter ett med skråstriper, men jeg ville unngått sterke farger og kraftig mønster. Det passer ikke til svart dress og bryllup.

 

Du kan få rimelige slips hos Charles Tyrwhitt.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Og mange takk for tips :)

Angående svart dress har du helt sikkert rett, "problemet" er at jeg kun har en dress og den er svart, hehe. Kleskode var mørk dress.

 

Burgunder rødt slips så friskt og fint ut :) Men et spm i den forbindelse. Jeg har en gullklokke(arvet) som er tiltenkt slike anledninger. På denne sitter det nå en gulaktig reim på, i vente på at jeg finner meg ei flott reim av crocco.

 

Fungerer burgunder farget slips til denne klokka, eller vil du da anbefalle et annet slips?

Og, jeg har sølvfarrget mansjettknapper som er svarte inni, om du forstår, dette har jeg lest er for knapper til smoking. Burde jeg gå for nye mansjettknapper og hvilken farge burde disse være?(sett mot gulluret)?

Om dette gulluret med gul reim tuller det til, kan jeg eventuelt gå for en annen klokke, med mørkbrun reim på, denne er vel noe mer nøytral...

 

Og burde jeg ha tørkle i jakkelomma?

 

Setter pris på innspill :)

Lenke til kommentar

'Mørk dress' betyr ikke svart, men er det det du har så bruker du den. 

 

Nå er fargene ikke så lett å se for seg ut fra benevnelsene du bruker, men i utgangspunktet ville jeg tro at gul reim og burgunder slips ikke er fint sammen. Da ville jeg heller gått for metall er en mørk lærreim. Hvis du lar klokka styret vaget, ville jeg tatt et mørkt blått slips, for gult og blått er finere enn gult og burgunder.

 

Mansjettknapper kan være i gull, sølv/stål eller en forsiktig farge, f eks mellomblå. De skal ikke stikke seg for mye ut, men passe til resten.

 

Du bør absolutt bruke et tørkle i brystlommen, det er derfor den er der. :-)
Ikke ta lik farge som slipset, det er noob. Ta enten hvitt bomull eller noe som er diskret mønstret og som har noe av slipset farger i seg. Da ser du elegant, og velkledd ut.

 

Mørke skinnsko til, nypussede. Og mørke strømper til en sådan anledning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...