Gå til innhold

Bluescreeen i XP - Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått samme meldingen dersom jeg har dratt overklokkingen litt vel langt, sett biosen til failsafe default (tror jeg det var) og start på nytt. La så checkdisk få bli ferdig.

 

Har stort sett alltid løst problemet for meg, bortsett fra en gang og da hadde jeg mye diskplass til overs for en stund!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde også dette problemet her i dag.

Hva det kom av veit jeg ikke helt, men det jeg hadde gjort da, var å ta UT (..) en 128 mb brikke, slik at det bare var 256 igjen...

Da fikk jeg bluescreen med samme feilmelding når jeg startet opp igjen.

 

Maskinen startet i Sikkerhetsmodus, men ikke i normal.

Installerte/reparerte Xp, og da virket maskinen igjen..

 

Fikk forressten samme problemet når jeg satte LPT fra Normal til ECP/EPP. Måtte sette den tilbake til Normal for å få startet XP igjen...

Virker som XP er rimelig "sært" mtp endring av konfigurasjon i Hardware

Lenke til kommentar

Fant selv dette på google da jeg fikk samme feilmeldinga:(parameter er sifferet angitt i feilkoden)

 

Parameters

 

The following parameters are displayed on the blue screen.

 

Parameter

Description

 

1 Memory referenced

 

2 IRQL at time of reference

 

3 0: Read

1: Write

 

4 Address that referenced memory

 

 

 

Cause

 

This bug check is usually caused by drivers that have used improper addresses.

 

Resolving the Problem

 

To deal with this bug, use a kernel debugger to get a stack trace.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er bare er overklokking som gjør det nei.

 

Fikk samme problemet, installerte easy cd creator og patchet med XP Patch, men så byttet jeg cd brenner i maskinen og fikk BSOD rett etter at jeg kommer inn i windows. Maskinen var klokket opp da, men det hjalå ingenting å klokke tilbake, ei heller aå ta ut cd-brenneren. Cd-brenner programvare er noe dritt i XP.

Skjønner ikke helt hvorfor det er værre i XP en Win98 og WINME f.eks?

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at winXP helt vil ha godkjente drivere til all hardware(sjøl om det ikke er nødvendig), tror heller dette er driver konflikter. Laste ned patch tror jeg er det smarteste, en fin liten ting er at noen ganger klarer winXP sjøl å finne ut slikt noe, f.eks. når jeg skal installere WinOnCD(som bruker samme drivere som ECC), kommer det opp en beskjed etter restart om at driveren er usabil og kommer til å krashe hvis jeg bruker den. Men så har de windows en liten driver sjøl i bakhånd som jeg kan bruke istadenfor :smile: fungerer helt fint

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-22 16:00, Napoleon skrev:

Overklokkinga har skylda...

Mener jeg i alle fall.


 

Tror vi kan dra den konklusjonen at dette problemet kan skyldes masse forskjellig.

 

Jeg har fått den bluescreenen der før, men husker ikke hva som gjorde det eller hvordan jeg fikset det.

 

Det var i hvertfall ikke overklokking eller easy cd creator som gjorde det.

Lenke til kommentar

Dere kan få et 100 korrekt svar!

 

Har dere ikke rett driver/e til "jernet" i maskinen når det gjelder

XP/ME, så er det det samme som å be om trøbbel.

Hvis ikke driver/e og OS snakker sammen/samme Språk

er det lite å gjøre. Da er det bare å begynne å lete etter drivere fra produsenter av "jernet".

Les også Microsoft sin HCL List.

 

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

det kan være mange grunner til dette.........

jeg har god erfaring ved dette området og det er mange ting du kan gj0re for å fikse det :grin:

 

1. hovedsaklig tror jeg det er RAM'en som er ustabil og jeg har erfart at de fleste tilfeller lider av det problemet...... bytt plasser på rammen eller kj0p ny(e) og bedre.....

 

2. en annen ting kan være at det er noe galt med ACPI innstillingene dine eller at hovedkortet ditt ikke takler det.....ACPI har noe med str0m forskyning og fordeling å gj0re..... brukes foreksempel til atx kabintter for å skru av data automatisk........ prøv å skru av denne instillingen... det gj0r du ved å bruke "standard pc" modusen

 

3. det kan også være feil med hardaware som ikke passer eller er defekte..... prøv og ta ut alle kortene utenom skjermkort og sett inn en etter en.... da finner du hvem som ikke funker hvis dette er tilfelle.

 

4. blå skjermen din kan også komme av at kortene dine deler samme irq.. for eksepmel hvis du har et creative lydkort.... MÅ du sørge for at denne ikke deler irq..... du bør helst disable devices som du ikke bruker... man kan skifte irq i bios...

 

5. prøv å installere de nyeste bios driverene....

det kan være bios som ikke klarer å håndtere nye innstillinger eller lignende...

 

6. pass på at ingenting er overklokket... dette kan gj0re systemet h0yst ustabilt.... samt h0y varmeprodusering av RAM brikkene kan skape denne blå skjermen.......

 

7. siste er vel å installere OS om igjen for å slette alle innstillinger og drivere... men dette b0r ikke være nødvendig.. fordi problemet ditt vil h0yst sannsynlig være l0st innen du har kommet til dette punnktet :grin: hehehhehehe

 

velve......... håper dette hjalp litt.... vet at det er noe jeg har glemt men det får ikke hjelpe, lykke til m8

 

:razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...