Gå til innhold

2064 filer i en mappe, 1000 er duplikater, hvordan finne de 64 filene som ikke er det


Anbefalte innlegg

Så her er greia

 

Har kjøpt meg ny iphone, og ønsker å gjenopprette data fra  kun 4 apper. Problemet er at Apple ikke lar en gjenopprette individuelle apper, men heller tvinger en til å gjenopprette en komplett backup.

 

Løsningen jeg fant var som følger:

Jeg gjenopprettet en gammel backup fra icloud og tok en backup til itunes, kaller denne backup A

Kopierte backup A til skrivebordet

Så slettet jeg de appene fra iphonen som jeg ønsker å ta vare på, og laget en ny backup (B) til itunes 

 

Kopierte Backup B og til skrivebordet

 

 

Nå har backup A 1064 filer i sin mappe, mens backup B har 1000 filer i sin, som avslører at de appene jeg ønsker å ta vare på utgjør 64 filer.

 

Tanken er at hvis jeg slår sammen backup A og B, og velger å beholde begge filene, så vil de 64 filene som ikke er duplikater, være de jeg er ute etter

 

Hittil har jeg kun funnet programmer som lar en finne duplikater, men det lar en kun slette duplikatene, jeg kan ikke slette originalen i tillegg, slik at jeg kun sitter igjen med de 64 jeg trenger

 

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette fungerer, men hvis alle filene har samme navn (fra både gammel og nybackup) kopierer du filene i backup A (1064 filer) til ei mappe,  og kopierer deretter filene fra backup  B (1000 filer) inn, og velg "erstatt", da vil alle filene som ble erstattet (skal være 1000 filer) være merket fra før, og du kan da enkelt bare slette de som er merket :)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...