Gå til innhold

[Løst] Acer 27Predator G-Sync XB270HU: Bruk fremkaller kvalme


Anbefalte innlegg

Fikk min XB270HU i dag, og ved spilling blir jeg skikkelig kvalm.

Gikk tibake til skjermen jeg har brukt midlertidig, ingen kvalme.

 

Værst er det i Crysis 3, Hardline nesten like ille.

Surfing  ingen problem.

 

Har G-sync aktivert, 144Hz og 2560x1440, har prøvd andre settings uten at det hjelper, samt en rekke forskjellige inntilling på contrast og lys styrke.

 

Uten G-sync, mye bedre(minimalt til ikke kvalmende, litt usikker om det er helt borte, fordi det tar tid før kvalmen forsvinner)

Uten tvil et problem med G-sync aktivert.

 

?????????????????????????

 

 

Har hatt Swift skjerm tidligere uten denne typen problem.

 

Siden det var ventetid til 7. august kjøpte jeg en fra Demovarer / billigkroken hos komplett.

Der kom også Swift skjermen ifra og den var det feil på, blir nok ikke handling demo/retur produkter på meg mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare spill litt lenger, du blir antagelig vandt til det og kvalmen forsvinner. Jeg hadde samme problem når jeg var borte fra PC i uker-måneder og plutselig skulle begynne å spille FPS spill igjen. Vil anta at den økte flyten (eller at skjermen er større?) gjør at du blir mer fokusert på skjermen og at du da opplever en form for bevegelses syke (sjøsjuk) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare spill litt lenger, du blir antagelig vandt til det og kvalmen forsvinner. Jeg hadde samme problem når jeg var borte fra PC i uker-måneder og plutselig skulle begynne å spille FPS spill igjen. Vil anta at den økte flyten (eller at skjermen er større?) gjør at du blir mer fokusert på skjermen og at du da opplever en form for bevegelses syke (sjøsjuk) :)

Sjøsyk var er bra beskrivelse.

Hadde brukt en eldre 22" skjerm midlertidig med 16xx x 720 etter jeg hadde fått rma på Asus Swift rog'

 

Innstalerte gpu driver på nytt, det hjalp en del.

Brukte en DP 1.2 kabel jeg hadde fra før, byttet så til medfølgende kabel(egentlig for kort).

Med dette forsvant sjøsyke helt.

 

Er ikke helt fornøyd med skjermen, når ting står stille eller går sakte i spill er bildet meget bra, men når ting skjer raskt er jeg mindre fornøyd.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...