Gå til innhold

Vil oppgradere 3-4 år gammel Packard Bell-PC til gaming-PC, ønsker innspill!


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en ny og veldig billig tulle-PC av merke Packard Bell for tre-fire år siden, da den hadde Intel Core i7-2600 3,4 GHz, 2TB 7200rpm harddisk, 8GB 1300 MHz ram og et helt greit low end skjermkort (NVIDIA GeForce GT 530). Har ingen anelse hva slags hovedkort PC-en har og strømforsyningen var på skarve 220-240W, som gjorde at PC-en titt og ofte kræsjet under spilling, da den ble for varm.

Har nå oppgradert PC-en med følgende:

Strømforsyning: Cooler Master V650S, 650W PSU
Minne: HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black (to brikker)
Skjermkort: MSI Radeon R7 260X 2GB
Ny kabinettvifte: Noctua NF-A8 FLX 80mm Vifte 1200~2000 RPM (koblet til strømforsyning)

Har gjort veldige gode kjøp og brukt i underkant av 2500,- på oppgraderingen. Så langt kan jeg ikke klage, PC-en virker veldig stabil når jeg spiller og er veldig stille til tross for at alle vifter går for fullt. Det jeg dog lurer på er om jeg er bedre tjent med å oppgradere prosessoren også? Den begynner vel å bli litt utdatert, og er kanskje en flaskehals? Det samme gjelder muligens hovedkort og harddisk? Vil jeg tjene mye på å oppgradere til et mer fancy hovedkort, samt å gå over til en SSD-harddisk?

Har forøvrig ingen peil på PC og har googlet og YouTubet meg frem til hvordan jeg skulle skifte ut de forskjellig delene, selv om det ikke akkurat er hjernekirurgi. smile.gif

Takk på forhånd for alle svar og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme CPU som jeg kjøpte for 3 år siden. Ny CPU idag fra Intel på 4.0GHz koster rundt 3'300kr. Jeg hadde heller gått for bedre CPU kjøling og overklokket. Kjøpte ny vifte som skulle være litt bedre enn den som følger med, til overklokking, har bare ikke kommet så langt at jeg har overklokket enda. Tipper du kan overklokke stabilt til 3.8-4.0GHz med god kjøling.

 

CPU og SSD (siden du vurdere kjappere lagring) koster ganske mye.

 

Jeg kjøpte også GTX 970 for ikke lenge siden. Har 1600MHz 8GB RAM (2 brikker) og 1TB harddisk. Jeg kjører alle spill på ultra, 1080p, 60Hz, samtidig som jeg recorder 1080p, 60Hz via shadowplay uten å merke noe. Har ikke merket at CPUen er noen som helst flaskehals hos meg.

 

Edit: Skal du ha ny CPU må du ha nytt hovedkort også i og med at den bruker 1155 socket, som ikke selges idag.

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...