Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com wireless 11g gateway


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt men en 3com trådløs basestasjon fra komplett. Jeg har hatt en del problemer med den. Den fungerer helt fint i en uke i strekk men så får jeg ingen kontakt, verken på lan og wireless lan. Den er død.

 

Så jeg skrur den av i 10 sekunder og skrur den på igjen. Da funker den helt fint i noen dager... så klikker den igjen.... Da må jeg gjøre det samme igjen... altså skru den av og på... men idag så klikker den etter noen timer.... jeg har idag skrudd 3com av og på 3 ganger.... argh....

 

Noen som har hatt eller har samme problem som meg?

 

Jeg har vært på komplett og de har sjekket den. De tok en kjapp "sjekk" på den og fant ingen feil. De har restartet 3com boksen slik at jeg må plotte inn alle innstillingene på ny. Da fikk jeg internett i 5 dager i strekk får den klikket igjen....

 

Jeg har som sagt vært innom komplett og de sa, at det vil ta ca 5 uker hvis jeg vil sende den inn..... Jeg har vært innom forbrukerradet.no og lest litt. På forbrukerkjøp så står det at jeg har rett til en "lånegjenstand" hvis "reparasjonen" tar mer enn 1 uke. Ikke sant? Eller har jeg bommmet litt? Er det noen som har virkelig har brukt den loven før på en selger? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.... er litt frustrert at 3com fungerer bare noen dager om gangen.... jeg har jo betalt for den.... kanskje litt for mye også... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

kan du gi oss litt mere info rundt modell, firmware versjon på denne boksen?

 

Når det gjelder loven er det nok helt korrekt det som står på sidene til forbrukerrådet, men jeg råder deg å ikke gjøre noe som helst per muntlig avtale med en eller annen kar som står bak disken.

 

Ved innlevering få en kvittering med stempel, dato og signatur, du kan nok ikke forlange en boks i det du innleverer, men du kan henvende deg komplett etter en uke (igjen skriftlig, muligens per mail).

 

Du må også være klar over at marginene på IT-utstyr er veldig lav for tiden, dvs. du kan regne med en del motstand fra forhandleren før de gjør noe mer en det absolutt nødvendige.

 

Henvend deg hovedkontoret hos komplett, forklar problemstillingen og be om instruks for riktig fremgangsmåte.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket hos 3Com og gikk ut i fra at du har kjøpt denne:

 

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway

 

Hos 3Com henvises det faktisk til en firmware oppgradering:

 

Firmware download

 

Den skal fikse "OfficeConnect Wireless 11G Cable/DSL Gateway. Bugfix release for OfficeConnect Wireless 11G Cable/DSL Gateway 3CRWE554G72. This release fixes several issues, including:

Occasional disconnect / reconnections of wireless clients"

 

Manualen for boksen din skulle fortelle deg noe om hvordan du skal oppgradere firmware. Hvis du ikke lenger har den kan du finne den her:

 

Manual

 

Vanligvis skal man ikke oppgradere firmware fra en pc som er tilkoblet via trådløs nett. Det kan gå ordentlig galt. Så hvis du gjør det ... gjør det fra en pc som er koblet mot 3Com boksen via kabel.

Lenke til kommentar

Jeg har en et 3Com trådløst aksesspunkt + PC kort. Alt oppdatert med siste drivere/firmware.

 

Opplevde noe av det samme som trådstarter. Aksesspunktet mistet kontakten med nettverket på ethernetsiden minst 10 ganger pr dag. Jeg beholdt altså kontakten mellom den bærbare og aksesspunktet, men ingen kontakt til resten av nettverket. Etter en restart av aksesspunktet fungerte det greit en stund.

 

Tok kontakt med Komplett. De henviste meg til http://esupport.3com.com/. Postet problemet mitt der. Etter to dager fikk jeg beskjed om at de skulle sende nytt aksesspunkt. Så nå venter jeg bare på at det skal ankomme.

 

Det er første gang jeg har prøvd 3Com sin nettbaserte support og så langt er jeg godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

 

accespunkt med kort i en laptop.

Funker fint på internett,

Men jeg får ikke kontakt med de andre maskinene i nettverket mitt.

 

Altså . alle kjører XP pro

Fildeling enablet

Guest konto er på .

mapper er delt

Alle maskiner har ip adresser i samme nett. 10.0.0.4. og oppover

adsl har 10.0.0.1 og accesspunkt har 10.0.0.17

Alle kan pinge alle og får svar. også fra laptop. og alle er på internett.

MEN jeg får ikke fildeling og tilgang til printer.

 

Noen gode tips ???

 

Det funket fint før jeg byttet til den nye 3com accesspunktet.

kan det ha med at firewall har vært enablet og så slått av igjen ?

 

 

Takk for gode tips :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...