CB87-Bergen Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Hei Jeg får ikke installert Intel Application Accelerator. Det følger med RAID edition på driver cden tl hovedkortet. Jeg har prøvd både RAID og vanlig versjon... Men får bare meldingen "Incompatible hardware. This software is not supporton this chipset..." Jeg har et Asus P4C800-E, noen andre som har hatt lignende problem? Takker for alle svar :-)
Dr_Ost Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Jeg får ikke installert Intel Application Accelerator. Det følger med RAID edition på driver cden tl hovedkortet. Jeg har prøvd både RAID og vanlig versjon... Men får bare meldingen "Incompatible hardware. This software is not supporton this chipset..." Jeg har ikke noe løsning på ditt problem, men mer et spørsmål til deg. (sorry) Hva godt gjør denne akseleratoren? Har intel hovedkort jeg også, hvor "intel application accelerator" fulgte med på cd'en, men har aldri lagt inn denne applikasjonen. (litt sånn, hvis det ikke er øydelagt kvifor reparere det... mentalitet)
CB87-Bergen Skrevet 8. november 2003 Forfatter Skrevet 8. november 2003 Er ikke sikker. Men dette står i manualen: The Intel® Application Accelerator is designed to improveperformance of the storage sub-system and overall system performance. This software delivers improved performance through several ingredient technologies (components). Certain components will be available only on Pentium® 4 processor-based systems running Microsoft Windows 2000 and Windows XP. Software installation is flexible and fully automated for Microsoft Windows 98, Windows 98 Second Edition(SE), Windows Millennium Edition(Me), Windows NT 4.0, Windows 2000, and Windows XP operating systems. Hvorvidt du får en reel ytelses forbedring vet jeg ikke, men det skader jo ikke å installere det...
diskvask Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Tror heller ikke jeg har installert den driveren... trodde det kun var til raid, men det er visst en for vanlig oppsett og. *teste ut* ftp://aiedownload.intel.com/df-support/48...g/iaa23_enu.exe (2mb) Edit: samme feilmelding her og.
diskvask Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Fra et annet forum: You can only install IAA Raid edition on a ICH5R Southbridge if... You have already configured a RAID array on the S-ATA controllers in the BIOS IAA-RAID 3.0 supports RAID 0 ONLY IAA-RAID 3.5 supports RAID 0,1 but requires a certain BIOS revision. There is currently no IAA support for the ICH5R (or ICH5) for S-ATA in non-RAID mode or for P-ATA ports. The ICH5R ONLY supports RAID on the S-ATA ports NOT the P-ATA ones. IAA are really IDE drivers. Hence they are NOT required when using the VIA/Promise controller. http://support.intel.com/support/chipsets/iaa/ich5.htm http://support.intel.com/support/chipsets/...id/raidonly.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå