Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp Norsk Muntlig Eksamen!


Anbefalte innlegg

Hei, da kom jeg opp i Norsk Muntlig (10.trinn). Jeg fikk vite faget idag og får vite temaet i morgen. Jeg lurer på om noen kunne hjulpet meg med noen definisjoner:

 

Oppbrudd og Ansvar (ferdig)

Løgn og Sannhet (ferdig)

Virkelighet og Fantasi (ferdig)

Kjærlighet og Kjønnsroller (Ferdig)

Makt og Motmakt (Ferdig)

 

Om du har noen tips til hva jeg kan lese på og gjøre så er det bare å skrive det :)

 

jeg skal ha foredrag i 10 min om et av disse emnene, så skal jeg ha en fag samtale i ca 20min :)

Takk på forhånd.. :)

Endret av seland99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har definert alle emnene nå! :) vi får ikke temaet før imorgen vi... :/ Jeg holder på nå med å analysere tekster som kniv, liket, karens jul, karen osv :) yatzy derimot sliter jeg litt med, med tanke på at vi bare har det utdraget....

 

Tenker at jeg leser mye i basis boken ikveld :) (øve til fagsamtalen)

Lykke til! :)

Endret av seland99
Lenke til kommentar

Hei, da kom jeg opp i Norsk Muntlig (10.trinn). Jeg fikk vite faget idag og får vite temaet i morgen. Jeg lurer på om noen kunne hjulpet meg med noen definisjoner:

 

Oppbrudd og Ansvar (ferdig)

Løgn og Sannhet (ferdig)

Virkelighet og Fantasi (ferdig)

Kjærlighet og Kjønnsroller (Ferdig)

Makt og Motmakt (Ferdig)

Bare husk på, hvis du får spørsmål om når en skal bruke store forbokstaver, at korrekt svar er ikke "der det faller meg inn".

Faktisk så finnes det regler for det.

Lenke til kommentar

 

Hei, da kom jeg opp i Norsk Muntlig (10.trinn). Jeg fikk vite faget idag og får vite temaet i morgen. Jeg lurer på om noen kunne hjulpet meg med noen definisjoner:

 

Oppbrudd og Ansvar (ferdig)

Løgn og Sannhet (ferdig)

Virkelighet og Fantasi (ferdig)

Kjærlighet og Kjønnsroller (Ferdig)

Makt og Motmakt (Ferdig)

Bare husk på, hvis du får spørsmål om når en skal bruke store forbokstaver, at korrekt svar er ikke "der det faller meg inn".

Faktisk så finnes det regler for det.

 

Om du tenker på der jeg skrev (ferdig) og (Ferdig) så skrev jeg de 3 siste litt senere og da gikk det litt fort i svingene ;) egentlig kunne alle vært med liten  f isteden for to med stor F, men slik ble det altså ikke... ;) Beklager så mye for feilen... ;)

Lenke til kommentar

Kjære deg, jeg tenkte da på mye mer: Norsk Muntlig Eksamen, Ansvar, Sannhet, Fantasi osv. Ingen av disse orda skal ha stor forbokstav.

(Det visste du vel egentlig? Egennavn og ny setning, ikke sant? Merkelig at slikt dukker opp likevel).

 

Heldigvis skriver h*n ingen ting på eksamen.

Lenke til kommentar

Kom også opp i eksamen i norsk, men går i vg3 da. Kanskje noen som kan hjelpe meg her?

Har fått som oppgave å bruke minst to av disse tekstene i presentasjonen min:

 

Alexander Kielland: Utdrag fra Garman og Worse
Nordahl Grieg: ´´17. mai 1940´´
Jens Bjørneboe: ´Óm formyndermennesket´´
Liv Køltzow: Hvem bestemmer over Bjørn og Unni
Mari Boine: Oppskrift for herrefolk

 

Har sammenlignet Garman og Worse med Et dukkehjem, men må ta en tekst til i fra den listen. hvilke andre tekster kan jeg trekke inn og sammenligne med her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...