Gå til innhold

Z-stick vil ikke inkludere lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm. Skulle legge til noen slike nå: http://www.clasohlson.com/no/Z-Wave-TZ67-dimmermottaker/36-5743

Tok ut Z-sticken, klikket en gang på den og en gang på dimmeren. Ingenting. Testet flere ganger, testet med flere enheter. Testet med en helt annen type enhet - ingen reaksjon på sticken. Ved exclusion ser det ut som den reagerer, men jeg tester bare med enheter som ikke er lagt til.

Det er riktignok en stund siden jeg la til enheter, men jeg har vel ikke klart å glemme prosedyren tror jeg.

Noen som har noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk det er noe seriøst galt med sticken, har plutselig problemer med både å inkludere enheter (forskjellige typer som har virket fint å inkludere før) og også å optimalisere enheter som har virket helt fint å optimalisere fra HS før. Har en stick til - skal teste den med å inkludere de samme enhetene. I tilfelle det faktisk er noe rart med sticken jeg har, hvordan var det med å overføre nettet fra den gamle til en ny stick?

PS: Kjører fremdeles HS2...

Skrevet

Inkluderte en slik TKB i dag med en Aeon II stick.

(Det var riktig nok en Switch og ikke en dimmer)

Brukte "Moskus sin metode" og inporterte etterpå.

Funka fint etter 4 optimaliseringer.

Skrevet

Jeg forsøkte som sagt å overføre mellom en Aeon II stick og en Aeon Gen5 stick og det gikk bra på hytta i Mai (Men jeg fikk trøbbel med Gen5 sticken så jeg overførte tilbake)

Brukte 2 PCer med en stick i hver og kjørte "Receive network" på den ene og "Send and make primary" på den andre.

Skrevet

Hvis du mistenker at du den ikke fungerer, så kanskje en UZB1 er tingen. Den skal støtte full backup og resture i HS3.

Da skal det være snakk om å ta backup av Z-stick'en, og restore den backup'en til UZB1 stick-en.

Skrevet

Testet med en annen stick nå, og den fungerer fint. Min stick vil altså ikke legge til flere enheter av en eller annen grunn. Snodig.

Men det går greit å ta backup av z-stick altså, det er restore den ikke kan?

Skrevet

Men det går greit å ta backup av z-stick altså, det er restore den ikke kan?

Så vidt jeg har forstått det, ja. Har selv tenkt å gå den veien. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...